Staphorst 6 bekert moeiteloos verder

Mannen, 6, Groep 2 56

6 september 2016 19:30

Dinsdag 6 september 19:30 - FC Meppel 7 - Staphorst 6

De voortekenen waren allemaal goed voor een leuke pot bekervoetbal, lekker weer, 2 strijdvaardige teams en een goede stemming. Zo trapte Staphorst 6 deze laatste wedstrijd in de bekerpoule af in en tegen Meppel.

Het was eigenlijk meteen het zelfde beeld als eerder tegen Olympia'28, Staphorst begon uitstekend maar gaf al snel 2 dotten van kansen weg aan de tegenstander, gelukkig was de spits van FC Meppel niet bijzonder scherp en kwam, ondanks dat hij alleen op de keeper afliep, niet eens tot een schot.

Staphorst was gewaarschuwd en liet dit meteen merken, Eric Kin a.k.a. Tossie was na 26 minuten het eindstation van een goede aanval en voorzet van Stephan. Meppel had nog niet goed en wel afgetrapt of Tossie kwam alweer voor de goal, 0-2!

Het was op dat moment een gatenkaas van jewelste in de verdediging van FC Meppel, Peter profiteerde hier ook maar van en zette de 0-3 op het scorebord. FC Meppel kreeg nog wel enkele goede kansen om iets terug te doen maar was niet scherp genoeg voor de goal van Erik Engel, na 42 minuten was het eigenlijk al helemaal gespeeld door een mooie solo van Stephan die het zelf afmaakte. 0-4 Ruststand.

Enkele wissels werden doorgevoerd bij Staphorst en de intentie om scherp aan de tweede helft te beginnen was na een dikke 10 minuten even kwijt, een goede corner van Meppel werd vrij binnen gekopt in de kruising. Maar misschien was dit tegendoelpunt helemaal niet zo slecht omdat Staphorst weer meteen bij de les was. Een stunt zat er niet in voor Meppel omdat achtereen volgens Gertjan Dunnink en 2x Ronald Kin de wedstrijd helemaal afmaakten, het ene doelpunt was nog niet fraaier dan de andere.

In de slotminuut moest Staphorst nog wel een tegendoelpunt weggeven, een opkomende middenvelder krulde de bal nog heel mooi in de winkelhaak maar die was alleen nuttig voor de statistieken. Met de 2-7 eindstand kan de balans op worden gemaakt, met 9 punten uit 3 wedstrijden waarin 12 keer werd gescoord door Staphorst en slechts 2 doelpunten werden geïncasseerd mogen we spreken van een geslaagde opening van het bekertoernooi en het seizoen.

Nog een klein verzoekje aan iedereen die aanstaande vrijdagavond een speler van Staphorst 6 ziet rondhangen in de kroeg, stuur hem dan optijd naar huis aangezien er zaterdag 10 september al om 11:00 uur wordt afgereisd naar Espel voor de eerste competitiewedstrijd van het seizoen.