VV Staphorst 6 - Olympia 28' 6

Mannen, 6, Groep 2 56

3 september 2016 14:30

Klaas Woudsma en Klaas Compagner

Zaterdag 3 September 14:30 was het tijd voor de bekerwedstrijd tussen vv Staphorst 6 en Olympia28' 6.

Na de nodige personele problemen binnen de selectie werden Almar Wind en Barry Reijs toegevoegd aan het team die moest winnen van de ploeg uit Hasselt. Ook het regelen van de scheidsrechter was een missie op zich maar dit was allemaal net voor 14:30 geregeld.

De wedstrijd was al snel in handen van de thuisploeg maar toch was het Olympia met het eerste schot op doel. Staphorst bleef vervolgens weer aandrukken met veel vrije trappen en corners maar deze gingen niet binnen.

Halverwege de eerste helft werd een corner van Barry goed richting de tweede paal geknikt door Almar maar zag deze van de lijn worden gehaald. Niet veel later was daar het rollertje van Stephan richting een leeg doel omdat de keeper niet goed uit kwam, maar ook deze werd net voor de lijn weggewerkt door een toegesnelde verdediger van Olympia.

Tegen het wedstrijdbeeld in was daar wel ineens de grootste kans van de wedstrijd voor Olympia, een vlammend schot kwam via de lat weer terug het veld in en de aanvaller uit Hasselt kon hem vrij binnen schieten, Erik dacht daar anders over en had zijn schot klem vast.

De tweede helft werd besloten om geconcentreerd te blijven spelen, de goals zouden dan vanzelf vallen. En dat was ook het geval, na 53 minuten kwam Peter goed door aan de linkerkant, slingerde de bal hard voor en Richard reageerde adequaat met een hard schot in het dak van de goal. 1-0.

Staphorst bleef aandringen maar waakte ook voor de counter, de mannen uit Hasselt probeerden het nog wel maar werden mede op conditioneel vlak afgetroefd. Na 87 minuten vond Panjo het wel welletjes en besloot de wedstrijd op slot te gooien, hij werd goed diep gestuurd door Almar en ging voor eigen succes met een hard schot in de verre hoek.

Zo werd er na 90 minuten afgefloten met de 2-0 eindstand. Staphorst 6 is daarmee ook nog ongeslagen in de poule met 6 punten en 5 doelpunten voor en 0 tegen.

Aanstaande Dinsdag staat alweer het volgende affiche op de planning. Dan wordt de wedstrijd ingehaald tegen FC Meppel 7. We zullen er alles aan doen om eerste te worden in de poule met 9 punten en nog een clean sheet zou ook lekker zijn zo aan het begin van de competitie.