VV Staphorst 5 - VV Staphorst 6

Klaas Roo (afstandschot)
Klaas Roo (schot)

23 augustus 2016 19:00

Dinsdag 23 Augustus was het mooie sportpark in Staphorst het decor van de oefenwedstrijd tussen VV Staphorst 6 en VV Staphorst 5. Om 19:00 precies werd er op, dat mag ook wel een keer gezegd worden, werkelijk formidabele grasmat afgetrapt.

Dat het niet slechts een oefening was maar dat het vooral om de prestige ging was al snel duidelijk. Na 10 minuten werd er vermeend hands gemaakt door Jarno Seine, de hele selectie van 6 zag niks en de hele selectie van 5 was er heel erg zeker van, de scheids geloofde Staphorst 5 en legde de bal op de stip aangezien deze overtreding binnen de 16 meter lijn was.

Onze nieuwe keeper Erik Engel kreeg meteen de kans om zich onsterfelijk te maken, koos de goeie hoek, maar Jan Compagner plaatste de bal prima in de bovenhoek buiten bereik van Erik. 1-0.

Lang kon VV Staphorst 5 niet genieten van deze openingstreffer want nog geen 3 minuten later was daar Klaas 'the Pep' Roo met een heel fraai geplaatst afstandsschot die in de kruising vloog.

Nabij de 25e minuut na een reeks mooie aanvallen werd Pepe opnieuw strak ingespeeld, kon terugleggen, maar blaakte van zelfvertrouwen door zijn eerdere goal. Hij draaide netjes weg van zijn tegenstander en schoot hard in de korte hoek.

Na rust begon zichtbaar de warmte en de bouwvakvakantie zijn tol te eisen op de 22 mannen in het veld. Het geraffineerde was aan beide kanten wel uit het spel en de wedstrijd leek dood te bloeden, tot VV Staphorst 5 toch nog maar een slotoffensief inzette. Dit offensief werd echter goed gepareerd door het sterk spelende centrale duo Marcel Veijer en Jarno Seine. In de counter kreeg Staphorst 6 uiteindelijk nog de beste kansen om het duel op slot te gooien maar liet dit na.

Zo eindigde dit oefenduel in 1-2 in het voordeel van VV Staphorst 6, een prima prestatie tegen een tegenstander die we dit jaar ook 2 maal tegen komen in de competitie.

Aanstaande zaterdag staat de uitwedstrijd tegen FC Meppel 7 op het programma in het kader van bekervoetbal. De aftrap is om 14:30 in Meppel.