Overzicht

Marco Bril (schot)

Onder 15 zaterdag, JO15-1, 1e klasse 28

8 april 2017 9:00

Vorige week zaterdag moesten we thuis aantreden tegen vv Heerenveen met een zeer goede 1e helft met als ruststand een 2-2 op de teller en een matige 2e helft verloren we de wedstrijd met 2 tegen 4. Afgelopen woensdagavond was de tegenstander MSC het was van beide kanten een slechte pot maar wel met veel passie en strijd, door een prachtige goal van Martijn Schra wonnen we toch verdiend met 1-0 van onze naaste belager uit Meppel. En toen kwam de zaterdag we moesten vroeg uit de veren want we moesten om 9 uur aantreden in Sint.Nicolaasga off all places tegen een combinatieploeg aldaar,de plaatselijke voetbalclub kreeg de naam RENADO (recht naar doel) bedacht in 1938 door de plaatselijke pastoor. Het hoofdveld was niet best een kudde koeien zou er spontaan een hernia oplopen maar toch werden we de wei ingestuurd, bij het betreden van het veld stond een bordje met de tekst "DE FLUITIST BESLIST" en dat hebben we geweten.In de 1e minuut kregen we een dot van een kans maar helaas de keeper stond op de goede plek, in de tegenaanval lag de bal wel in het netje 1-0 de combinatieploeg begon te draaien en binnen 8 minuten stonden we al met 2-0 achter, ja en probeer dat maar eens goed te maken op zo'n knollenveld, wij zijn dat namelijk niet gewend.De 2e helft was het een ander beeld wij werden sterker en in de 52e minuut werd het 2-1 en de gelijkmaker hing in de lucht, maar de scheidsrechter werkte hier niet aan mee hij was zijn klokje vergeten en blies al in de 67e minuut af. Waarschijnlijk moest hij nog duivenmelken, maar zoals al op het bordje naast het hoofdveld stond De fluitist beslist.