Harco Schuring nieuwe trainer JO19 seizoen 2023/2024

15 maart 2023 18:15

Vanaf het nieuwe seizoen doet Harco Schuring zijn intrede als nieuwe trainer van JO19.

Harco is 54 jaar en komt uit Meppel. Zelf is hij op 7-jarige leeftijd begonnen met voetbal bij zijn plaatselijke club FC Meppel. Dit is tevens de club waar hij, tot aan het eerste elftal toe, de hele jeugdopleiding heeft doorlopen. Schuring heeft 8 jaar in het eerste elftal gespeeld als centrum spits en wist bijná de algehele topscoorder van de club te worden. Daarnaast heeft hij twee seizoenen bij vv Staphorst gespeeld, dit team stond toen onder leiding van Popko Schuitema.

Harco begon zijn trainerscarrière eveneens bij FC Meppel, hij was namelijk de trainer van FC Meppel E1. Een jaar later startte hij als trainer bij SVN’69 C1. Bij SVN’69 is hij drie jaar trainer geweest van onder andere de C1 en B1. Na deze periode keerde hij terug bij MSC als trainer van JO15-1 en JO17-1. Later werd hij trainer van SVN’69 JO19-1 en FC Wolvega JO19-1. Evenals heeft hij een jaar CVS’28 JO14-1 (derde divisie) getraind. Op dit moment is Harco trainer bij MSC JO19-1.

Komend seizoen start Harco Schuring als trainer van JO19 bij onze club. “Ik heb enorm veel zin om bij deze mooie en warme club aan de slag te gaan”, aldus Harco.

Harco, van harte welkom bij onze club en alvast veel succes gewenst!