Sinterklaas

4 december 2020 14:15

Ruim een week geleden kwamen de kinderen van de vv Staphorst erachter dat Sinterklaas hun niet vergeet!
Sinterklaas vond het jammer dat hij dit jaar niet bij de vv Staphorst kon zijn.
Maar hier heeft hij wat op bedacht.

Piet heeft bij alle jeugdleden tot en met 10 jaar een kleurplaat met een gedicht door de brievenbus gegooid.
Hierbij was de vraag aan de kinderen of zij deze zo mooi mogelijk in wilden kleuren.
En dit is ook gebeurd!
Maar liefst 46 kinderen hebben de kleurplaat weer ingeleverd.
Deze kleurplaten kwamen uiteindelijk allemaal bij Sinterklaas terecht, die ze allemaal in het Grote Pietenhuis op wil hangen.
Ook heeft hij de prijswinnaars uitgekozen.
Er waren in totaal drie prijzen te winnen, die Sinterklaas allemaal gesponsord kreeg door de supportersclub.
De jeugdcommissie heeft deze vervolgens langs de kinderen gebracht.
De derde prijs was voor Stijn Bloemert, die hiermee een warme muts heeft gekregen voor de winter.
De tweede prijs was voor Denzel Kuiper. Hij kreeg een sjaal van de vv Staphorst.
Helaas was Denzel niet thuis om de prijs te mogen ontvangen, maar we hopen dat hij er blij mee is.
Degene die de kleurplaat volgens Sinterklaas het mooist heeft ingekleurd, was Niels Huls. Hij heeft hiervoor een bal van de vv Staphorst mogen ontvangen.
Maar dit waren niet de enige 'prijzen' die te verdienen waren.
In het gedicht stond dat iedereen die de kleurplaat in zou leveren, iets lekkers kon verwachten.
Al deze kinderen hebben een zakje met pepernoten in de brievenbus gekregen, met daarbij een bedankje van de Sint en Piet.
Ondanks dat Sinterklaas dit jaar niet zelf bij de vv Staphorst kon komen, hopen we dat de kinderen het leuk vonden om te doen!
Hopelijk kan Sinterklaas volgend jaar wel gewoon weer komen om alle kinderen zelf te kunnen zien.

thumbnail_IMG_0711.jpg