Wedstrijdverslag Staphorst - HSV Hoek

30 oktober 2021 22:15

Staphorst heeft in de wedstrijd tegen Hoek 3 heel belangrijke punten weten te behalen. In een matig duel wist de thuisploeg met minimaal verschil te winnen.
Het belangrijkste is dat er 3 punten zijn bijgevoegd. Dat het publiek geen al te beste wedstrijd onder ogen kreeg is, hoe jammer ook, op dit moment van minder belang.

Eerste helft

Naast de geblesseerde Wouter van de Molen en Mark Schra, moest Staphorst het tegen Hoek ook nog eens zonder Stan Haanstra stellen. Een behoorlijke aderlating, maar het was niet anders. De spelers die wel aanwezig en fit waren moesten de strijd maar aangaan met de Zeeuwen. Vanaf de aftrap was al te zien dat het een moeizame wedstrijd zou gaan worden. Beide ploegen tasten elkaar af. Daarnaast had de vele regen die gevallen was ook invloed op het veld. Met name in de beginfase gingen diverse spelers onderuit. Slordigheid vierde hoogtij en met grote regelmaat werd de bal dan ook ingeleverd bij de tegenpartij. De eerste kans kwam op naam van Hoek. Vanuit een vrije trap kopte Alexander Embrechts geheel vrijstaand over. Ondertussen kabbelde het duel gezapig voort. Damien Schra kreeg na 22 minuten eveneens een grote kans. Pascal Mulder legde de bal op uitstekende wijze achter de verdediging van Hoek. Met een prima loopactie kwam Damien via de zijkant vrij voor de sluitpost van Hoek. Helaas ging deze kans in rook op. Even later probeerde de goed spelende Jurian vd Brink het van afstand.
Keeper de Vroe liet zich niet verrassen en werkte het leer buiten de palen. Enige ogenblikken later moest de Zeeuwse keeper twee keer aan de bak op doelpogingen van Staphorst. Er lagen zeker mogelijkheden voor Staphorst. Van belang was om de rust te bewaren, kansen zouden naarmate het duel vorderde zeker komen. Staphorst kwam goed weg toen Steve Schalkwijk het aluminium trof. Zonder doelpunten werd het eerste bedrijf afgesloten. De eerste 45 minuten had twee ploegen laten zien die ontzettend veel balverlies hadden geleden. Hopelijk zou het vervolg meer kunnen boeien.

Tweede helft

Nauwelijks was de tweede helft aan de gang of Staphorst kreeg tot drie maal toe de mogelijkheid om de score open te breken. Tot ontzetting bleven deze 100 % kansen onbenut. Dit bleek uitstel van executie te zijn. Uit een afgeslagen corner kwam de bal voor de voeten van Pascal Mulder. Deze zag dat Mike Reuvers er beter voor stond. Als beloning schoot Mike de bal via de Hoek doelman de bal in het doel. Een heerlijke opsteker voor de mannen van trainer Paul Weerman. Hoek dat tot nu toe uiterst behoedzaam speelde, zou hierdoor meer uit haar schulp moeten kruipen. Op het uur werd Ruben Kin binnen de lijnen gebracht voor Yannick Lier. Het spel dat al niet best was, werd er zeker niet beter op. Zowel Staphorst als Hoek grossierden in balverlies. Goed voetbal of niet, deze voorsprong moest Staphorst ten koste van alles over de streep trekken. In de absolute slotfase gooide Hoek alle schroom van zich af en zette zowaar een slotoffensief in. Een aantal hachelijke momenten voor de opnieuw soeverein keepende Jorick Maats leverden uiteindelijk niets op. Uit een counter kon Staphorst het duel beslissen. De mee opgekomen Marlon Luchtenberg treuzelde te lang, waardoor deze mogelijkheid om zeep werd geholpen. Met enkele minuten blessuretijd werd het nog even billenknijpen. Tot grote opluchting wist Staphorst de punten toch op het Noorderslag te houden.

Nabeschouwing

Ondanks het gemis van een drietal spelers, en de doordeweekse wedstrijd tegen Gemert nog in de benen, heeft Staphorst het maximale eruit weten te slepen. Dat het spel soms niet om aan te gluren was, nemen we maar voor lief. De ploeg heeft met bloed zweet en tranen een belangrijke driepunter weten te veroveren. En dat is naar aanloop van een aantal belangrijke wedstrijden voor de boeg het allerbelangrijkste!

Opstelling Staphorst, Jorick Maats, Marlon Luchtenberg, Dirk Muis, Pascal Mulder, Damien Schra, Reinier Crediet, Matthijs Verheul, Yannick Lier (60. Ruben Kin ) Jurian vd Brink, Mike Reuvers, Sander de Grote (73. Yannick Kaluzi )

Scheidsrechter: C. Mulder
1e assistent: L. Faber