Voorbeschouwing ACV - Staphorst

17 november 2021 17:15

Staphorst zal vol aan de bak moeten tegen ACV.

Als de omstandigheden het toelaten reist Staphorst komende zaterdag af naar Assen om daar de degens te kruisen met ACV. De formatie van Fred de Boer kende een flitsende start, maar is de laatste weken toch wat terug gevallen. Toch zijn we er van overtuigd dat Staphorst een hele beste kluif gaat krijgen aan ACV. Helaas zal deze wedstrijd zonder publiek worden afgewerkt. De wijze heren in Den Haag hebben het besluit genomen de komende 3 weken de geplande voetbalwedstrijden voorlopig zonder toeschouwers te laten spelen. En dat is iets wat maar op weinig waardering kan rekenen van de vele voetballiefhebbers die ons land rijk is. Staphorst voorzitter Benny Miggels spreekt zelfs
duidelijk uit dat wat hem betreft de competitie de komende weken wordt onderbroken.
Ondanks de overvolle agenda ziet de preses geen heil in competitievoetbal zonder publiek. En eerlijk gezegd heeft Miggels daar natuurlijk wel een punt! Of de KNVB daarin zal meegaan moet nog worden afgewacht, maar dat er meerdere clubs zo over denken moge duidelijk zijn!

ACV speelde vorige week uit bij titelkandidaat DVS’33 Ermelo. Na 90 minuten stond de ploeg uit Assen met lege handen. Toch was trainer Fred de Boer niet ontevreden en sprak zelfs uit dat hij zijn ploeg knap vond spelen tegen een topteam als DVS’33. Wel merkte hij op dat ACV te ongeduldig was. Met name de eerste 45 minuten was ACV niets minder dan de thuisploeg. Dat de opponent van zaterdag de wedstrijd verloor was over 90 gezien terecht. Fred de Boer heeft wel duidelijk een mening over het feit dat de wedstrijd ACV en Staphorst zonder publiek zal worden afgewerkt. Maar goed dat telt even niet zo zei de ervaren coach. Daarnaast zullen we er mee moeten leren leven en gezien het overvolle programma is hij blij dat er door wordt gevoetbald. Tenslotte sprak hij de wens uit dat zowel Staphorst als ACV gevrijwaard zouden blijven van ziekte en dat de wedstrijd gewoon doorgang zal vinden.

Voor eigen publiek deed Staphorst aan klantenbinding tegen VVOG. De eerste helft was zeker niet goed, na de pauze kwamen de Staphorst supporters volledig aan hun trekken. Was het eerst nog de ploeg uit Harderwijk die via Jeremy de Graaf de gastheren naar een ogenschijnlijk onoverbrugbare 1 - 3 achterstand schoot. Na de rode kaart van Rafik El
Hamdi rook de ploeg van Paul Weerman bloed en schakelde een tandje bij. Dit resulteerde binnen enkele minuten dat Staphorst langszij kwam. De druk nam gigantische vormen aan en met veel kunst en vliegwerk leek VVOG een zwaar bevochten punt te halen. Diep in blessuretijd gooide de mee opgekomen Dirk Muis alles in de strijd om de bal voor de goal te krijgen. Met ware doodsverachting wist deze de paal te raken. Echter, de terugspringende bal werd hard en zuiver binnengeschoten door invaller Ruben Kin. Het gejuich was tot in Zwartsluis te horen. Met een heuse Houdini act had Staphorst deze klus geklaard. Deze zege zal de groep meer dan goed hebben gedaan en met het nodige zelfvertrouwen zal Staphorst dan ook de confrontatie aangaan met ACV.

We spreken de wens uit dat ACV en Staphorst elkaar op sportieve wijze mogen bestrijden, en dat de toeschouwers die op legale wijze wél aanwezig zullen zijn, mogen genieten van een boeiend duel. Namens de KNVB is scheidsrechter J. Besselsen afgevaardigd om deze wedstrijd, die om 14.30 uur zal beginnen, te leiden.