Selectie nieuws

23 december 2021 18:30

Vorig seizoen schreven we rond deze tijd voor kerst dat het bijzondere tijden waren, helaas zijn het nog steeds bijzondere tijden. Na 13 wedstrijden in de competitie gespeeld te hebben, bezetten we een keurige 8e plaats op de ranglijst van de 3e divisie zaterdag.

De Technische Commissie heeft de afgelopen maand de gesprekken met spelers opgepakt. Aangezien er doordeweeks niet meer getraind kon worden, is het best een puzzel om iedere speler in te plannen en te spreken. Afgelopen seizoen hebben de gesprekken allemaal telefonisch plaatsgevonden, we kiezen er nu voor, wanneer het weer kan, om de gesprekken op locatie te laten plaatsvinden. De gesprekken die al hebben plaatsgevonden en hebben geleid tot verlengingen delen we graag met jullie!

In de 1e seizoenshelft heeft Daimen Schra zijn kans gepakt en een basisplaats veroverd, Daimen speelt elke wedstrijd met veel passie en energie en is op zijn jonge leeftijd al een voorbeeld voor anderen. In een eerder bericht hebben we al met jullie gedeeld dat Daimen ook in het seizoen 2022/2023 in het mooie geel/blauw te bewonderen is.

Stan Haanstra heeft laten zien met zijn spel en doelpunten belangrijk te zijn voor het team. Een speler die bij de tegenstander het bloed onder de nagels vandaan weet te halen en het thuispubliek in extase en op de banken kan krijgen. Stan zal ook in het seizoen 2022/2023 weer te bewonderen zijn op het Noorderslag en gaat hiermee zijn 4e seizoen in.

Wouter van der Molen is met zijn ervaring in de eerste 8 wedstrijden belangrijk geweest voor de ploeg. Wouter is op de weg terug van een vervelende blessure en zal naar verwachting na de winterstop zijn opwachting weer gaan maken. Na een aantal jaren op een lager niveau gespeeld te hebben, heeft hij dit seizoen laten zien op top amateurniveau mee te kunnen. Ook Wouter zal het seizoen 2022/2023 te bewonderen zijn op het Noorderslag en gaat hiermee zijn 2e seizoen in.

Dirk Muis is met zijn drive, passie en winnaarsmentaliteit de aanjager van de ploeg. Zijn crosspass is nu ook in de 3e divisie bekend, van Harkema tot Hoek! Dirk is de nestor van de ploeg en geeft binnen en buiten het veld het goede voorbeeld aan de jongere spelers van de selectie. Dirk gaat het komende seizoen 2022/2023 zijn 4e seizoen in bij vv Staphorst.

Jorick Maats heeft de 1e seizoenshelft laten zien als keeper punten te kunnen pakken voor het team op 3e divisie niveau. Met zijn koelbloedige uitstraling en weergaloze reflexen heeft hij al menig, zeker lijkende goal, uit het doel geranseld. Ook Jorick gaat komend seizoen zijn 4e jaar in op het Noorderslag, hij zal in het blauw of wit te bewonderen zijn!

De gesprekken met de andere selectiespelers zullen na de jaarwisseling verder opgepakt worden.

De Technische Commissie van vv Staphorst wenst u, ondanks alle belemmeringen, fijne feestdagen en bovenal een gezond 2022!