Voorbeschouwing Staphorst - H.H.C.

27 juli 2022 17:45

De 1e wedstrijd van het FINANXE nederlagen TOP-toernooi.

Na 4 keer trainen begint Staphorst 1 al weer aan de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen. Dit dan wel op het Finanxe Nederlagen Top Toernooi op het Noorderslag. Het nieuwe seizoen begint dan wel met veel nieuwe gezichten. De enigste overgeblevenen van de trainingsstaf zijn verzorger Good Old Eibert Dunnink en keeperstrainer Frans Nijstad. De nieuwe hoofdtrainer van Staphorst is de 52 jarige Karlo Meppelink uit Hoogeveen, die is gekozen tot amateurtrainer van het seizoen 2021/2022 in Noord –Nederland door de Vakbond Voetbal Oefenmeesters Nederland( VVON ) door zijn prestatie’s als coach van VKW uit Westerbork. Tevens is Karlo Meppelink nog werkzaam als jeugdtrainer bij FC Emmen. Karlo Meppelink is bij de senioren begonnen als trainer van ZZVV uit Zuidwolde , vervolgens Union Emlichheim, CVV Germanicus , HZVV, Vroomshoopse Boys en VKW. Als speler was Karlo Meppelink te vinden op het middenveld bij HZVV, Heracles Almelo, HZVV, ACV, vv Hoogeveen en weer bij HZVV. Waar hij in juli 2006 zijn actieve spelersloopbaan afsloot.

Als assistent trainer hebben we dit seizoen weer een paar oude bekenden terug.
Ten eerste is dat Theo van ’t Zand.
Heeft als voetballer alle jeugd eltftallen doorlopen en zijn seniorenvoetbal loopbaan bij Staphorst gevoetbald.
Heeft zijn trainersdiploma gehaald en is bij Staphorst begonnen als trainer.
Na 2 jaar Staphorst is hij het 2e elftal van ZZVV gaan trainen, 5 seizoenen USV 1 uit Nieuwleusen, 3 seizoenen Wacker 1 en daarna weer USV.

De andere nieuwe assistent trainer is Ruinerwolder Paul Smid, Paul was jaren spits in Staphorst 1 en al eerder assistent trainer bij Staphorst in het seizoen 2015/2016 & 2016/2017.
Daarna nog assistent trainer bij Ruinerwold is geweest.

Ook in de spelersgroep zijn er aardig wat nieuwe gezichten.
- Julius Duit ( beloften van FC Emmen en trainde vorig seizoen al mee met Staphorst. )
- Mirko Zwiers ( Quick’20, SVZW en Excelsior’31 )
- Dennis van Duinen ( jong Twente en Harkemase Boys )
- Freddie Quispel ( FC Emmen, VfB Oldenburg, ACV )
- Jean-Paul Hooikammer ( SC Rouveen )
- Kjelt Engbers ( FC Emmen, VV Hoogeveen )
- Gor Agbaljan ( Heracles Almelo, Go Ahead Eagles, 3 jaar pauze, trainde vorig jaar al mee met Staphorst )
- Emiel Kwant ( FC Meppel )
- Joren Rietman ( SV Dalfsen )
- Chris Compagner ( Staphorst 2 )
- Yoeri Mijnheer ( Staphorst JO19 )
- Max de Vos ( Staphorst 2 )

De eerste tegenstander van het FinanXe Nederlagen Top Toernooi van Staphorst is 2e divisionist HHC Hardenberg. Vorig seizoen eindigend op de een verdienstelijke 2e plek in de competitie achter Katwijk. HHC is al iets langer in training voor het nieuwe seizoen, daar kwam de groep al op 2 juli voor het eerst bij elkaar. Speelde al tegen Jong FC Twente/ Heracles dat met 1-0 wist te winnen van HHC. En vorige week tegen Spakenburg bleef het 0-0. De selectie van HHC heeft niet veel mutatie’s.
Bekendste namen voor ons zijn natuurlijk Mike Reuvers en Pascal Mulder.
Verder werden aan de selectie Jakub Brzezowski ( Cambuur ) en Giovanni Aronds ( ONS Sneek ) toegevoegd.
De hoofdverantwoordelijke is Pascal Diender, hij werd naar voren geschoven als hoofdtrainer.
Vorig seizoen was hij assistent trainer bij HHC.
Pascal Diender kennen we vooral als speler van WHC en Berkum.

De wedstrijd Staphorst – HHC begint om 14:30 en zal onder leiding staan van scheidsrechter Max van der Lei.

Maar er is vanaf 9:00 uur al bedrijvigheid op het sportpark Het Noorderslag i.v.m. de Open Dag.
Het programma van deze dag is te vinden op de website van de club.