Selectie nieuws: Meerdere verlengingen en tegenover het vertrek van Marlon Luchtenberg staat de terugkeer van Frank van der Burg en Ruben Kin

14 januari 2023 17:00

De technische commissie heeft de afgelopen tijd niet stil gezeten. We hebben met de meeste selectiespelers gesproken en daarnaast hebben we contact gelegd met potentiƫle nieuwe spelers. We zetten een volgende stap in het faciliteren op fysiek en mentaal vlak van jonge spelers. We willen ook in het volgende seizoen een uitgebalanceerd, 3e divisie waardig, elftal op de been brengen waarbij prestatie en plezier hand in hand gaan.

Marlon Luchtenberg

De in Zwolle woonachtige Marlon Luchtenberg gaat na goed overleg vv Staphorst na 5 seizoenen verlaten. Spelend als linksbuiten bij HZVV is Marlon als linksbuiten aangesloten bij onze 1e selectie. Al vrij snel na zijn komst is Marlon vanwege blessures noodgedwongen op de rechtsback positie terecht gekomen. Een gouden greep voor ons team! Met zijn snelheid en enorme loopvermogen was hij een onneembare horde voor elke aanvaller en een enorme plaag voor elke verdediger. Seizoen na seizoen niet weg te denken uit de basis. Marlon: “Ik ben erg dankbaar voor de tijd bij vv Staphorst. Ik heb altijd met veel plezier bij deze fantastische club rond gelopen, mede dankzij de fanatieke supporters.”

We wensen Marlon veel succes bij het vinden van een nieuwe uitdaging!

Frank van der Burg

Frank van der Burg keert na 5 seizoen terug op het Noorderslag. Frank komt over van vv Berkum. Wie kan zich de enorme rushes langs de rechterkant niet herinneren? Met Frank denken we het vertrek van Marlon op te kunnen vangen. Frank is met zijn ervaring, energie en voetballend vermogen een welkome versterking voor het team.

Jasper Huizing

Jasper Huizing gaat komend seizoen zijn 3e jaar in als 1e elftalspeler. Jasper maakt een mooie ontwikkeling door als speler. Dit seizoen heeft hij al meerdere keren een basisplaats afgedwongen. Naast de reguliere trainingen faciliteert de club Jasper om in zijn eigen tijd aan zijn ontwikkeling te werken. We hebben er alle vertrouwen in dat Jasper stappen blijft zetten!

Ruben Kin

Ruben Kin zal na 1 seizoen in het 2e elftal te hebben gespeeld weer de stap naar de 1e selectie gaan zetten. De vele wedstrijden in de 3e divisie in het vorige seizoen smaken toch naar meer. Hij heeft laten zien mee te kunnen in de basis en beslissend te kunnen zijn. Ruben wil komend seizoen weer vol voor de basis in het 1e gaan. Dat een echte Staphorster dit vanuit gevoel en drive besluit te doen, juichen we als TC alleen maar toe!

Daimen Schra

We zijn blij te kunnen vertellen dat Daimen Schra komend seizoen zijn 4e seizoen in gaat in het geel/blauw. Sinds zijn komst van SC Rouveen heeft hij zich in korte tijd tot dragende kracht op het middenveld opgewerkt! Met zijn drive en balvaardigheid is hij zowel verdedigend als aanvallend een belangrijke schakel in het team.

Julius Duit

Julius Duit zal gaan voor zijn 2e seizoen bij vv Staphorst. Julius heeft laten zien dat hij als voetballende back mee kan op het 3e divisie niveau. Julius heeft laten zien een aanwinst voor onze selectie te zijn. Voetballend, maar ook op het sociale vlak levert Julius een belangrijke bijdrage aan het team.

Jean Paul Hooikammer

Jean Paul Hooikammer zal ook voor zijn 2e seizoen bij vv Staphorst gaan. Het 1e seizoen is vanwege een vervelende blessure niet geworden wat we met elkaar gehoopt hadden. Uit de momenten dat we Jean Paul hebben kunnen zien, zien we talent, maar we zien vooral ook een enorme drive en wil om terug te komen. Dit maakt dat we ervan overtuigd zijn dat hij de stap gaat zetten. Ook buiten het veld levert Jean Paul een belangrijke bijdrage aan het team.

Emiel Kwant

Emiel Kwant gaat zijn 2e seizoen en zelfs 3e seizoen in bij vv Staphorst. We zijn een 2-jarige afspraak overeengekomen. Emiel heeft dit seizoen laten zien veel in zijn mars te hebben. Met zijn tomeloze inzet wordt menig verdediger het vuur aan de schenen gelegd. Met zijn acties is Emiel al beslissend geweest door een assist of goal.  We denken dat Emiel nog stappen kan zetten in zijn ontwikkeling waardoor hij nog vaker beslissend zal zijn.

Kjelt Engbers

Met Kjelt was al afgesproken dat hij 2 seizoenen bij vv Staphorst zou gaan spelen. Na een start centraal achterin is Kjelt op het middenveld terecht gekomen. Op het middenveld heeft Kjelt op de 6 positie laten zien van veel waarde voor het team te zijn. Met zijn kracht en voetballende vermogen zorgt hij voor de balans op het middenveld.

Leon Mulder

Leon Mulder gaat zijn 4e seizoen bij vv Staphorst in, waarvan het 3e als 1e selectiespeler. Ondanks een afwezigheid vanwege een blessure, zijn er dit seizoen al meerdere basisplaatsen afgedwongen door Leon. Als voetballer worden er nog steeds stappen gezet, Leon is het voorbeeld van een speler die het maximale uit zijn talent wil halen. Met hard werken en zijn enorme drive hebben wij het vertrouwen erin dat er nog meer stappen gezet gaan worden. Ook op het sociale vlak is Leon een belangrijke schakel in het team.

Joren Rietman

Joren Rietman zal ook komend seizoen zijn 2e jaar bij vv Staphorst ingaan. Joren is een voetballende middenvelder met een erg goede traptechniek. Ook Joren heeft in zijn 1e jaar al mogen proeven van een aantal basisplaatsen. Helaas heeft Joren nog niet veel, op de voor hem favoriete posities, op het middenveld kunnen spelen. We verwachten dat Joren zich verder zal ontwikkelen en kan doorgroeien naar basisspeler op het middenveld.

De Technische Commissie