JAROKA meiden jeugdtoernooi

30 april 2023 16:00

Op vrijdagavond 28 april was het dan zover. Voor het eerst werd er speciaal voor de meiden een toernooi georganiseerd op het sportpark "Het Noorderslag" van vv Staphorst.

De toernooicommissie van vv Staphorst had in Jaap Rook een sponsor gevonden, die met zijn bedrijf "JAROKA" als naamgever van dit meiden toernooi wilde fungeren.
Tevens was het de toernooicommissie ook gelukt om een prijzensponsor te vinden, die de te winnen prijzen van dit toernooi aan wilde gaan bieden. Kornelis Meesters met zijn inmiddels welbekende bedrijf "RIJSCHOOL MEESTERS" (menig lid van de vv Staphorst heeft zijn rijbewijs gehaald bij deze rijschool) zorgde dus met zijn financiële bijdrage voor dat er ook echt ergens om gestreden kon worden op deze avond. Klokslag 18:00 uur ging deze avond daarom het JAROKA Meiden Toernooi van start. Er hadden zich in eerste instantie 4 MO17 teams aangemeld, en 7 MO15 teams, maar door omstandigheden kwam er op het laatste moment, bij zowel de MO17 als de MO15 een afmelding. Daarom moest het schema kort voor aanvang van het toernooi helaas op de kop gegooid worden. Voor Jan Huls betekende dit de nodige kopzorgen, maar gelukkig had Jan om 17:30 een nieuw schema klaarliggen. De klusploeg (de mannen van Harrie Schieving) hadden s'middags op 3 velden de kalklijnen duidelijk zichtbaar gemaakt.
Helaas bleken door het late aanpassen, er toch nog wat kleine foutjes in het gewijzigde schema te zitten. Door tijdsdruk was het niet gelukt om het schema goed na te checken, maar gelukkig werd dit snel weer aangepast door Jan Huls (schema- maker, webmaster en fotograaf).

Het toernooi stond onder leiding van een 4-tal clubscheidsrechters, Klaas Koobs, Johan Schuurhuis, Jeroen Lier en Sander Kleinjan, die stuk voor stuk de wedstrijden naar een goed einde wisten te begeleiden.
Tara Halfmouw was voor vandaag de toernooidirectrice, en zij had Jurgen Troost en Jord Miggels weten te strikken om de omroepcabine te bemannen om alles in goede banen te laten leiden. Verder had ze dus zoals eerder gemeld Jan Huls gevraagd om als cameraman een fotoverslag van dit "JAROKA Meiden Toernooi" te maken.

Het toernooi bij de MO15 was een enkele competitie, waardoor alle teams één keer tegen elkaar moesten speelden. Het team dat de meeste punten wist te verzamelen, dat waren de meiden van FC Ommen MO15, zij werden ongeslagen kampioen, die hierdoor automatisch winnaar werden van die eerste "JAROKA Meiden Toernooi". Op de tweede plaats eindigde het MO15 team uit Nieuwleusen, die op hun beurt de meiden van MO15 van IJ.V.V. uit IJsselmuiden voor bleven. Meiden van harte gefeliciteerd met dit behaalde resultaat.

De eindstand bij de MO15 teams is als volgt:
1. FC Ommen MO15
2. Nieuwleusen MO15
3. IJ.V.V. MO15
4. sv Zwolle MO15
5. Staphorst MO15
6. d' Olde Veste MO15

Bij het toernooi bij de MO17 bleven dus helaas maar drie teams over, waardoor hier een dubbele competitie moest worden afgewerkt om toch een mooi toernooi te laten worden. De winnaars bij MO 17, waren de meiden van Nieuwleuzen. Met 2 overwinningen en 2 gelijke spelen waren deze meiden de terechte winnaars van dit meiden toernooi.

De volledige eindstand bij MO17 was als volgt:
1. Nieuwleusen MO17
2. Staphorst MO17
3. IJ.V.V. MO17

Voor alle uitslagen zie de toernooiwebsite >> klik hier <<

Rond de klok van 21:00 uur was het toernooi afgelopen. Nadat iedereen zich had gedoucht kon men zich begeven naar de afterparty in de kantine, onder leiding van DJ Rob (Rob Kruidhof) voor de muzikale omlijsting.
Rond 22:00 uur was de prijsuitreiking, die ook werd verzorgd door DJ Rob. Hij werd hierin bijgestaan door Tara Halfmouw en Jaap Rook.
Kornelis Meesters moest bij dit gedeelte van het toernooi helaas verstek laten gaan, door andere verplichtingen later op de avond Gelukkig was Kornelis een groot gedeelte wel aandachtig toeschouwer geweest van dit toernooi.

Bij deze willen we de volgende mensen bedanken voor hun medewerking:
- De mannen JO19-1, die spontaan deze avond achter de bar stonden, om eenieder van een drankje te voorzien.
- De scheidsrechters.
- De klusploeg van vv Staphorst.
- De meiden in de keuken.
- De omroepers.
- De kantinecommissie. (met name Jan Vogelzang)
- DJ Rob.
- Jan Huls. (Webmaster, Schema in elkaar draaier en Cameraman)
- Jaap Rook (JAROKA)
- Kornelis Meesters (RIJSCHOOL MEESTERS)

Mochten we verder nog mensen vergeten zijn om te bedanken, onze excuses daarvoor. Al bij al kijken we terug op een geslaagde eerste meiden toernooi. Hopelijk zien we jullie volgend jaar wederom terug voor de 2e editie van dit meiden toernooi.

Namens de toernooicommissie van vv Staphorst.

Tot dan moeten we het doen met de foto's, link naar het foto-album klik hier of op de afbeelding hieronder.

fotoalbum-intro.jpg

Lees meer over: