Kooiker-Groep Noorderslagtoernooi

17 juni 2023 18:15

Op zaterdag 10 juni heeft onder tropische omstandigheden voor de 20 ste keer het Kooiker-Groep Noorderslagtoernooi plaats gevonden op de velden van vv Staphorst.

Voorheen heette dit toernooi gewoon "Het Noorderslagtoernooi", maar het was de toernooicommissie van vv Staphorst gelukt om dit jaar een sponsor te vinden, die met zijn bedrijf als naamgever van dit toernooi wilde fungeren.
Totaal deden hier 19 teams aan mee. 15 herenteams en 4 vrouwenteams. Vanaf 09:00 uur konden de teams zich melden in de kantine, waar ze een schema en een programmaboekje kregen uitgereikt van Indi Troost. Voor de scheidsrechters lag er ook een uitgewerkt programma klaar van de tijden, wanneer ze moesten fluiten. Helaas blijkt het steeds moeilijker te worden om aan scheidsrechters te komen.
Eigenlijk kwamen we twee scheidsrechters te kort vandaag, maar in goed overleg met de mannen, vonden ze het geen probleem dat ze soms 2 wedstrijden achter elkaar moesten gaan fluiten. Klokslag 9:30 uur ging het Kooiker-Groep Noorderslagtoernooi van start. De wedstrijden duurden 18 minuten.
Was de wedstrijd afgelopen, dan moest de uitslag door gegeven worden aan Aranka Mussche, die samen met Iris Brouwer deze uitslagen verwerkte in de omroep cabine. De dames speelden een dubbele competitie. Bij de heren werden er in 4 poules gestreden voor de eer. Toernooisponsor Kooiker-Groep had een opblaasbare springkussen beschikbaar gesteld in de vorm van een heuse zuigauto.
IMG_8715.JPG IMG_8718.JPG
Naast dit springkussen, was er vandaag ook weer de waterglijbaan aanwezig, die voor de nodige verkoeling zorgde. Na het middaguur, konden alle teams zich opmaken voor het jaarlijks terugkerende penalty's
bokaal. Elk team neemt dan 11 penalty's tegen een team uit een andere poule. Uiteindelijk bleek FC Ommen 4, het team met de meeste stalen zenuwen. Bij dit team deed Harm Jan Tip, die wij natuurlijk nog kenden uit zijn periode bij Staphorst 1. Zijn team werd dus winnaar van het penalty's bokaal van dit toernooi. Bij de vrouwen waren het de vrouwen van Nieuwleusen VR1, die de meeste penalty's vakkundig in het netje wisten te leggen.
6.Ommen-4.JPG 2.Nieuwleusen-VR1.JPG
Hierna gingen bij de heren de kruisfinales van start,
waar de dames het andermaal weer tegen elkaar opnamen. Door de verzengende hitte, waren er bij de herenteams die besloten om de wedstrijd te beslissen via strafschoppen i.p.v. de wedstrijd die 18 minuten duurde, zodat ze zich konden gaan douchen en mooi de tijd hadden voor het gerstenat. De finale werd wel gewoon afgewerkt met een wedstrijd. Deze finale ging tussen titelverdediger Staphorst 5 en FC Ommen 4. Uiteindelijk wist Staphorst 5 zijn titel met verve te verdedigen. FC Ommen 4 werd verslagen met 1 – 0, en zo konden ze de bokaal (melkbus) tijdens de prijsuitreiking omhooghouden, die door Tara en Indy inmiddels was voorzien met bestickering dat Staphorst 5 zich wederom voor minimaal een jaar lang winnaar van het Kooiker-Groep Noorderslagtoernooi mag laten noemen.

5.Staphorst-5.JPG

Eindstand bij de heren:
1e  Staphorst 5
2e  FC Ommen 4
3e  ZZVV 3
4e  Staphorst 6
5e  WVF 8
6e  sv Epe 5
7e  MSC 3 (zat)
8e  Staphorst 7
9e  Rouveen 5
10e MSC 4
11e Staphorst 3
12e VV Bergentheim 7
13e sv Epe 3
14e Alcides 4 (zat)
15e De Weide 7

Bij de vrouwen bleef het tot het eind spannend, wie zich winnaar mocht noemen van dit toernooi.
Uiteindelijk mochten de dames van Staphorst tijdens de prijsuitreiking ook de bokaal omhooghouden. In een spannende strijd met de dames uit Nieuwleusen wisten ze net wat puntjes meer te halen, zodat we volgend jaar niet ver hoeven te zoeken waar de bokalen zijn gebleven. Beide bokalen bleven dit jaar in Staphorst.

1.Staphorst-VR1.JPG

Eindstand bij de dames:
1e Staphorst VR1
2e Nieuwleusen VR1
3e Vitesse&'63 VR mix
4e Ruinerwold VR1

Na deze prijsuitreiking, barste het feest lost onder de muzikale begeleiding van DJ Rob, die er ook voor gezorgd had dat er dit jaar ook een artiest (Danny Heden) op het podium stond, die nog wat voor extra sfeer zorgde. Rond de klok van 19:30 kwam er een eind aan dit feest.
Wij als toernooicommissie van vv Staphorst kijken terug op een wederom geslaagd Noorderslagtoernooi van 2023, en willen we alle mensen die ons geholpen hebben op deze dag namens de toernooicommissie bedanken. Zonder jullie zou dit toernooi nooit zo'n succes zijn geworden. Hopelijk kunnen we volgend jaar weer een beroep op jullie doen, wanneer de 21 ste editie van start zal gaan.

Voor verdere info en foto's zie de toernooisite >> klik hier <<

Namens de Toernooicommissie vv Staphorst