​​"Het Nijeveense geweld" wint het Horeca 7x7 toernooi bij vv Staphorst.

20 juni 2023 17:30

Afgelopen zaterdag 17 juni was het de laatste dag, dat er nog gebruik kon worden van de velden van vv Staphorst. Hierna gaan de velden op slot, en zullen er onderhoudswerkzaamheden aan de velden worden gedaan. De toernooicommissie kon dus gelukkig nog even het 7x7 Horecatoernooi organiseren op deze laatste zaterdag voor dat de velden dus dicht gingen.

Mede door een donatie van de vier horecagelegenheden die Staphorst rijk is (Café De Dissel, Café SpoorzichtEetcafé Bakhuus/De Japperij en Uitgaanscentrum Kisteman) kon het inschrijfgeld laag gehouden worden.
Namens de toernooicommissie van vv Staphorst nogmaals dank hiervoor. De opgaves voor dit toernooi kwam erg laat op gang kwam. De meeste aanmeldingen kwamen nadat de inschrijfperiode eigenlijk al voorbij was. Voor webmaster Jan Huls betekende dit wel dat hij het schema pas twee dagen voor het toernooi rond had. Voordeel van die late opgaves was wel dat we een mooi aantal deelnemers hadden. Totaal hadden zich 14 teams aangemeld als deelnemer van dit 7x7 toernooi. De teams werden in twee poules verdeeld van 7 teams per poule. Doordat het erg lastig is geworden, om aan voldoende scheidsrechters te komen, waren alle teams vooraf gevraagd om ons een handje te helpen wat betreft het fluiten van de wedstrijden. Complimenten voor al de teams, doordat ze er geen moeite mee hadden om de fluit te hanteren, en zo voor ons het scheidsrechters probleem hiermee oplosten. De wedstrijden duurden 15 minuten lang. Verder waren er over de gehele dag ook nog 2 pauzes ingelast i.v.m. het warme weer, zodat ieder team ruimschoots de tijd had om wat te gaan eten/drinken. Jan Huls (verzorger van het 2de elftal van vv Staphorst) was vandaag ook aanwezig, mocht er een hulp nodig zijn bij een blessure van een van de deelnemers.
04IMG-20230617-WA0005.jpg 05IMG-20230617-WA0006.jpg

Behalve Henri Compagner die de knieschijf even uit de kom had, waren er verder geen vervelende blessures. Henri vanaf deze kant hopen wij dat de pijn inmiddels is afgezakt, en dat jouw herstel goed zal verlopen.
Om alles in goede banen te lijden, was de hulp ingeroepen van de vaste omroeper bij wedstrijden van het 1e, Marcel Gebben. Hij hield iedereen op de hoogte wat betreft het wedstrijdverloop aangevuld met wat nieuwtjes. Webmaster Jan Huls voerde de uitslagen in op de computers in de omroepcabine, waarna Henrie Mussche de uitslagen op een bord zette, zodat voor iedereen gelijk kon zien wat de tegenstanders hadden gedaan bij hun in de poule. Van de 14 teams die deelnamen aan dit toernooi, was er ook één damesteam. Zij eindigden uiteindelijk op een verdienstelijke 12e plaats. Ook waren deze dames de winnaar met het raden van het aantal doelpunten dat er was gescoord op dit toernooi. De dames gokten dat er 156 maal was gescoord. Hier zaten ze er maar 2 doelpunten naast mee. Totaal werden er 158 doelpunten gescoord vandaag. Als prijs mochten ze met Jan Vogelzang naar de bar toe voor een rondje Bacardi Razz & Up.

19Winnaressen_die_het_dichts_bij_het_juiste_aantal_doelpunten_zatten..jpgNadat de poulefases gespeeld waren, kon de balans opgemaakt worden in de 2de pauze. Rond de klok van 14:30 uur werd er aangevangen met de strijd om de plaatsen 13/14, 11/12, 9/10, 7/8, en 5/6. De nummers 1 en 2 in de beide poules mochten gaan strijden via de kruisfinales wie zich vandaag als toernooiwinnaar mochten laten noemen. De verliezers van deze kruisfinales, moesten dan nog weer aan de bak in de "kleine finale". De vier teams die zich hadden geplaatst voor deze kruisfinales waren: Het Nijeveense geweld, Foto Frans Nooren, FC Lippie en Beuker FC. De eerste kruisfinale ging tussen Foto Frans Nooren – Beuker FC. Deze wedstrijd werd gewonnen met 0 – 2 door Beuker FC, die zich automatisch plaatsten voor de "grote finale". In de andere kruisfinale, ging de strijd tussen Het Nijeveens Geweld – FC Lippie. Deze wedstrijd was een prooi voor de mannen uit Nijeveen, die hierdoor de tegenstander in de finale werden van Beuker FC. De wedstrijd om de 3/4 plaats werd gewonnen door FC Lippie. Zij wonnen de shoot-outs van Foto Frans Nooren, nadat de wedstrijd was geëindigd in 1-1. De finale werd dus gespeeld met Het Nijeveens Geweld – Beuker FC. Met een 1 – 0 overwinning werden de mannen van Beuker FC naar de tweede plaats verwezen, door de mannen van Het Nijeveens geweld die door deze overwinning winnaar werden van dit eerste 7x7 Horeca Toernooi in Staphorst.

17IMG-20230617-WA0020.jpgOndanks het warme weer, bleef het nog lang gezellig na afloop met de muziek van DJ Erik. Nadat hij het mengpaneel uitgedraaid had, kunnen de deuren van de kantine nu op slot voor de zomerstop.

Einstand 7x7 Horeca Toernooi Staphorst:
1e. Het Nijeveens geweld
2. Beuker FC
3. FC Lippie
4. Foto Frans Nooren
5. Finanxe/De Dissel
6. Eigen Jeugd
7. Kooiker Baltechniek
8. Stiptwerk
9. Duntep
10. FC Meppel JO19-4
11. Spoorzicht
12. De Meiden
13. FC Tappie
14. FC Jesse

Namens de Toernooicommissie vv Staphorst willen wij iedereen bedanken die ons hebben geholpen om dit toernooi tot een goed eind te brengen.
We hopen dat we volgend jaar opnieuw op jullie hulp mogen rekenen.

Groeten Toernooicommissie vv Staphorst.