SC Genemuiden wint Finanxe TOP-toernooi 2023

10 augustus 2023 11:15

De 10e editie van het nederlagen toernooi is weer ten einde.

De 1e wedstrijd was op dinsdag 1 aug. tegen HHC Hardenberg en stond onderleiding van scheidsrechter Marcel Driessen en zijn assistenten Ruben  van der Beld en Sem Schrijver.
Het was een wedstrijd met weerzien van een paar oude bekenden, zoals Pascal Mulder en de vorig jaar vertrokken Jorick Maats.
Staphorst wist deze te winnen met 1-0, door een doelpunt van Rico Cordes die scoorde in de 4e minuut.
De strafschoppenserie na de wedstrijd werden wel beter genomen door de mannen uit Hardenberg. (2-3)
LINK FOTO'S MARIAN BRUINMSMA

De 2e wedstrijd op zaterdag 5 aug. tegen Excelsior'31 uit Rijssen, de oude ploeg van Staphorst keeper Anthony van Zaltbommel.
De wedstrijd stond onderleiding van scheidsrechter Ramon Heveling en zijn assistenten Koen Staarman en Raymond Kolleman.
Na 7 minuten werd het 0-1 voor Excelsior, door een van richtingveranderd schot via Jasper Huizing.
In de 87e minuut scoorde Daimen Schra door een van richting verandert schot de gelijkmaker en een minuut later mocht Sander de Grote de winnende treffer op het bord zetten.
Maar ook hier wisten de gasten de penaltyserie beter te nemen dan de mannen van Joram Hendriks, het werd 4-5 voor Excelsior'31.
LINK FOTO'S MARIAN BRUINMSMA

De laatste wedstrijd tegen SC Genemuiden welke gespeeld werd op dinsdag 8 aug. werd een waar doelpuntenfestijn.
Deze stond onderleiding van Maurice Paarhuis en zijn assistenten Jop Holterman en Cindy Scholthof.
In de 19e minuut werd uit een hoekschop van Marc Magan de 0-1 binnen gekopt bij de 2e paal door Berwout Beimers.
Lang konden de gasten uit Genemuiden niet genieten van deze voorsprong, omdat uit een voorzet van Stan Haanstra, Sander de Grote de 1-1 kon binnen tikken.
10 Minuten voor rust werd Rens van Benthem, speler van Genemuiden onderuit gehaald in het strafschop gebied, waarna scheidsrechter Maurice Paarhuis de bal op de stip legde.
Marc Magan wist hier wel raad mee en verzilverde de strafschop, waarmee de stand op 1-2 werd gezet.
Na 63e minuten mocht Rutger Etten aanleggen via een vrijetrap en kon via een tegenstander de 1-3 op het scorebord zetten.
Rens van Benthem kreeg een voorzet op maat van Berwout Beimers en kon vrij de 1-4 binnen schieten.
LINK FOTO'S MARIAN BRUINMSMA

Dit was ook de eindstand en mede door deze overwinning, is SC Genemuiden winnaaar van dit nederlagen toernooi.
Dus 1e prijs SC Genemuiden, die als enige Staphorst een nederlaag kon toe te brengen, 2e werd vv Staphorst, 3e Excelsoir'31 en 4e HHC Hardenberg.

Het Goede Doel was dit jaar, de stichting Welzijn Staphorst.SWS.jpg
Alle sponsoren die dit toernooi mogelijk hebben gemaakt.

Voor alle info van het toernooi , zie de speciale toernooiwebsite      >> klik hier <<