AFTERMOVIE - Wintersport 1e selectie & sponsoren.

7 januari 2024 22:15

AFTERMOVIE! Eind december ging de 1e selectie samen met een aantal sponsoren op wintersport richting Oostenrijk.

Na een paar seizoenen zonder Wintersport weekend voor de 1e selectie & sponsoren, werd dit legendarische weekend weer nieuw leven ingeblazen door een aantal fanatieke spelers en sponsoren.

Waar we voorgaande editie's in het eerste weekend van januari richting de sneeuw gingen, was dat deze editie niet mogelijk i.v.m. een geplande oefenwedstrijd van het 1e elftal.
We hadden een aantal optie's op hotels en data, en nadat we vele plussen en minnen in de blender hadden gegooid, en we tenslotte ook nog een blik hadden geworpen op de scores van de plaatselijke aprés-ski gelegenheden werd uiteindelijk het Oostenrijkse Mayrhofen de winnaar voor onze trip dit seizoen. (Zermatt in Zwitserland was een goeie 2e, maar helaas hadden ze daar geen hotels voor zulke grote groepen beschikbaar)

Waar we voorgaande editie's in het eerste weekend van januari richting de sneeuw gingen, was dat deze editie niet mogelijk i.v.m. een geplande oefenwedstrijd van het 1e elftal op de eerste zaterdag van het nieuwe jaar.
Dit was helaas dan ook wel een beetje zichtbaar in de opgave van zowel spelers als sponsoren. Dit i.v.m. werk en de eventuele kerstborrels op 21 en 22 december, maar uiteindelijk mocht dat de (aprés) ski-pret niet drukken!

Nadat we een 2 weken vooraf al de materialen zoals ski's, stokken, schoenen en boards voor een leuke prijs bij Jan Bralten in Meppel hadden geregeld kwam het vertrek moment met rasse schreden naderbij.

We verzamelden ons op dinsdagavond 19 december op Het Noorderslag voor het vertrek middels een touringcar van de Gebo. In de bus werd gelijk al mooi duidelijk dat we met een heel leuk gezelschap deze reis aanvingen.
De chauffeur had de poot mooi stief op het gaspedaal, en zo wilde het dat we de reis binnen 12 uurtjes voltooiden.
Nadat we ons hadden ingekwartierd in Gasthof Zillertal te Mayrhofen, werd al gauw koers gezet richting de Penkenbahn gondel om gelijk flink wat meters te maken en te genieten van de frisse Oostenrijkse berglucht, wat een sporter zeer goed doet.
Wat overigens ook de volgende dagen en avonden steevast herhaald werd: "Eat, Ski, Sleep, Repeat" en waar dan tussen Ski en Sleep nog het woordje Bier geplaatst kan worden en waarbij voor sommigen dat Sleep wel achterwege kon blijven.

Nadat de woensdag en donderdag ons qua weer nog super gezind waren, was de vrijdag van een andere orde: sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw (ja uit de lucht) veel wind en gesloten liften.
Het was zelfs zo erg dat we vanwege de harde wind, het slechte zicht etc niet van de berg afkwamen, en we onze tijd maar konden verdoen in een plaatselijk hütte op ruim 2000m. Naar mate de dag vorderde waren er toch nog een aantal waaghalzen die de afdaling met succes volbrachten, en zo konden we ons nog 1x in de plaatselijk aprés-ski van Mayrhofen storten voordat de bus ons aan het begin van de avond weer terugbracht richting die heimat.

Voor de terugreis hadden de chauffeurs een dikke Oostenrijkse bergkei op het pedaal weten te plaatsen zodat de terugreis ook weer zeer snel verliep, en we rond de klok van 7:00u zaterdagochtend terug kwamen op Het Noorderslag, waar Jan Vogelzang ons al zat op te wachten met een heerlijk ontbijtje.

We kunnen met z'n allen terugkijken op een super geslaagd tripje, zowel vanuit de spelersgroep als vanuit de sponsoren die mee waren.

Namens de feestcommisie: Tot volgend jaar.

Ps. Save the date: 2-1-2025 ~ 6-1-2025