Selectienieuws - Januari 2024

9 januari 2024 18:45

De blauw-gele delegatie van Staphorst verwelkomt Sil Bos, Julius Duit verlengt en Martin van 't Ende stopt na het huidige seizoen met voetballen.

vv_Staphorst_-_Website_33.pngSil Bos

Sil Bos sluit aan bij de eerste selectie vv Staphorst en is speelgerechtigd. De 22-jarige multifunctionele verdediger Sil Bos, woonachtig in Mildam, sluit per direct aan bij de eerste selectie en speelde afgelopen Zaterdag al zijn eerste minuten in de oefenwedstrijd tegen Berkum. Sil heeft in de jeugdopleiding bij SC Heerenveen, FC Groningen en Cambuur Leeuwarden gespeeld. Na een seizoen bij de eerste selectie van Cambuur Leeuwarden te hebben gezeten, koos Sil voor een buitenlands avontuur en speelde hij 1 seizoen in Finland. Aangezien de Finse competitie al is afgelopen en Sil terugkeerde naar Nederland, was hij op zoek naar een leuke club in de buurt wat speelt op een mooi niveau. Wij wensen Sil dan ook via deze weg veel succes en plezier toe bij vv Staphorst.

vv_Staphorst_-_Website_31.pngJulius Duit

Julius Duit blijft ook het seizoen 24/25 bij vv Staphorst. De Technische Commissie is erg blij om te mededelen dat ook Julius Duit (22 jaar) het nieuwe seizoen is te bewonderen bij onze club. Julius voelt zich als een vis in het water en is daarbij niet meer weg te denken aan de linkerkant bij vv Staphorst. Met zijn power, snelheid en verdedigende kwaliteiten is hij een plaag voor elke aanvaller en daarbij mag Julius ook graag zelf opkomen langs de zijlijn richting het vijandelijke doel. Julius gaat hiermee starten aan zijn derde seizoen bij vv Staphorst en hopelijk volgen er nog velen.

vv_Staphorst_-_Website_32.pngMartin van ’t Ende

De inmiddels 35-jarige Martin van ’t Ende heeft besloten aan het einde van dit seizoen te stoppen met voetballen op 3e divisie niveau. In totaal speelt Martin bijna zeven seizoenen voor vv Staphorst. Gedurende de coronaperiode in 20/21 had Martin besloten om te stoppen, maar vanwege de vele blessures in de selectie hebben we Martin gevraagd weer aan te sluiten kort na de start van het seizoen 22/23. Aangezien het van beide kanten goed beviel, is er nog een jaar aan vastgeplakt, maar aan het einde van dit seizoen is het dan toch echt klaar.

Martin beleefde in al die jaren bij vv Staphorst vele successen met bekerfinales, bekerwinsten, nacompetities, de promotie naar de 3e divisie en uiteraard niet te vergeten de historische winst van het landelijke bekertoernooi in 2016. Zoals wellicht al bekend, maakt Martin sinds kort ook deel uit van de Technische Commissie. Van een definitief einde of afscheid bij vv Staphorst is dus zeker geen sprake.

Tot zover!

De Technische Commissie