Selectienieuws - Februari 2024

6 februari 2024 19:30

Twee spelers verlaten vv Staphorst, één speler verlengt en twee spelers verwelkomen we komend seizoen bij de club.

Martijn Brakke stopt einde seizoen met voetballen op 3e divisie niveau

Martijn Brakke, 38 jaar, heeft besloten om volgend seizoen geen deel meer uit te maken van de eerste selectie van vv Staphorst. Martijn heeft zijn sporen als voetballer en doelpuntenmaker in de top van het amateurvoetbal ruimschoots verdiend. Hij scoorde altijd en overal! Dat Brakke, als echte Staphorster, voetballen op dit niveau volhield tot 38-jarige leeftijd, zegt alles over zijn mentaliteit, fitheid en kwaliteit. Wij als TC hebben hier enorm veel respect voor en Martijn is daarmee een geweldig voorbeeld voor alle jonge en talentvolle spelers.

Voor velen niet onbekend, heeft Martijn Brakke een eigen fysiopraktijk waarmee hij zeker verbonden blijft aan vv Staphorst in de toekomst. Hij zal hierin, net als dit seizoen, een rol gaan vervullen rondom de eerste selectie, maar is ook beschikbaar voor alle overige leden van de club, zowel de actieve voetballer als ook de vele trouwe aanhangers/supporters.

Wij als vv Staphorst willen Martijn nogmaals bedanken voor alle geweldige momenten die we samen hebben beleefd de afgelopen 20 jaar en hopen nog te genieten van zijn laatste goals in het restant van deze competitie.

Keeper Anthony van Zaltbommel gaat vv Staphorst na 1 seizoen verlaten.

Anthony van Zaltbommel, woonachtig in Almelo, vertrekt aan het einde van dit seizoen bij vv Staphorst. De van vorig seizoen overgekomen keeper van Excelsior 31 begon dit seizoen als eerste keeper, maar gedurende het seizoen vond er een wissel plaats in de keepers. Gezien zijn sportieve ambities en een waarschijnlijke verhuizing richting het westen van het land, heeft Anthony besloten Staphorst te verlaten. Wij willen Anthony bedanken voor zijn inzet en positiviteit en hopen hem nog vaak terug te zien als supporter van vv Staphorst.

Sander de Grote blijft ook in seizoen 24/25 bij vv Staphorst

Aanvaller Sander de Grote, die een groot deel van de eerste seizoenshelft heeft moeten missen vanwege een blessure, is inmiddels hersteld en speelt ook volgend seizoen bij onze mooie club. De 25-jarige heeft aangegeven, ondanks de pech met zijn blessure, nog altijd veel plezier te beleven aan het voetballen bij vv Staphorst. Het zegt dan ook voldoende dat hij al vanaf seizoen 2020/2021 onderdeel uitmaakt van de eerste selectie. Wij als TC zijn dan ook verheugd om mede te delen dat de snelle, behendige en de makkelijk scorende aanvaller ook volgend seizoen speelt bij vv Staphorst.

Football_10.png

Aanvaller Mark Jagt (23) en verdediger Marnix Jager (23) versterken vv Staphorst komend seizoen

De nu nog bij ACV (2e divisie) spelende Mark Jagt komt naar vv Staphorst. Aanvaller Mark Jagt staat bekend om zijn fitheid, drive, opportunisme en doelgerichtheid en speelt het liefst vanaf de buitenkanten voorin. Bij ACV heeft hij de afgelopen jaren laten zien van waarde te zijn bij het voetballen op 3e en 2e divisie niveau. De in Assen woonachtige Jagt is toe aan een nieuwe uitdaging en heeft aangegeven graag voor vv Staphorst te kiezen in plaats van  andere clubs op niveau uit de regio. Wij als TC denken met Mark specifieke kwaliteiten aan de eerste selectie toe te kunnen voegen en zijn dan ook erg blij met zijn komst.

Marnix Jager, woonachtig in Meppel, maakt in het nieuwe seizoen ook deel uit van de eerste selectie van vv Staphorst. De linksbenige verdediger, die veelal als centrale verdediger of linksback speelt, heeft ondanks zijn jonge leeftijd al meerdere seizoenen ervaring op 4e divisie niveau. Marnix speelt al van kleins af aan bij MVV Alcides waarmee ze het afgelopen seizoen zijn gedegradeerd naar de eerste klasse. Marnix is talenvol en bruist van ambitie en wil daarom graag naar vv Staphorst komen om te kijken waar zijn plafond als voetballer ligt. Daarbij denken wij als TC dat een nieuwe omgeving, groep en club ervoor kan zorgen dat dit ook weer een extra boost geeft aan de ontwikkeling van Marnix als voetballer. Marnix zegt de club goed te kennen en is de afgelopen jaren regelmatig wezen kijken. Marnix: “De gezelligheid, het niveau en de mentaliteit die er heerst spreken mij enorm aan. Ik kijk er dan ook erg naar uit om voor de fanatieke supporters te spelen.”

Via deze weg wensen we Mark en Marnix alvast veel succes toe.

Football_11.png

Met sportieve groet,