Selectienieuws - Februari 2024 | Keepers

8 februari 2024 19:45

Nog meer selectienieuws! We verwelkomen een nieuwe keeper en keeperstrainer. Daarnaast blijft Max de Vos ook in seizoen 2024/2025 aangesloten bij de eerste selectie als keeper.

vv_Staphorst_-_Website_38.png
Keeper Stan Meekhof komt naar vv Staphorst

De 20-jarige keeper Stan Meekhof komt over van competitiegenoot vv Hoogeveen. Stan, woonachtig in Hoogeveen, is al meerdere jaren succesvol 1e keeper en gaf aan open te staan voor een nieuwe uitdaging. Het bijzondere verhaal van Stan is dat hij op 15-jarige leeftijd pas begonnen is met keepen. Dat hij in de afgelopen vijf  jaar het 3e divisie niveau al heeft bereikt, geeft aan dat hij enorm getalenteerd is en er nog veel mogelijkheden zijn in zijn ontwikkeling. Stan Meekhof is voor ons als TC iemand die perfect past bij het beleid en onze visie om zoveel mogelijk jongens uit eigen club of de regio bij de eerste selecie te hebben.                                                                                                                                       Foto: Gerjo Stegeman

Wij als TC zijn dan ook erg blij om mede te delen dat Stan Meekhof kiest voor de stap naar vv Staphorst, om zich in een nieuwe omgeving te doorontwikkelen tot een nog betere keeper dan hij al is.

Michel Peters nieuwe keeperstrainer

De uit Apeldoorn afkomstige Michel Peters is vanaf het nieuwe seizoen keeperstrainer bij vv Staphorst. Michel (52), die als voetballer begon bij Apeldoornse Boys, is zelf op zijn 14e jaar keeper geworden. Gedurende de jeugd is hij overgestapt naar WSV Apeldoorn. Hier heeft hij de jeugdelftallen doorlopen en om vervolgens door te stromen naar de eerste selectie. Naast veldkeeper was hij ook actief als zaalkeeper. Elf jaar geleden is Michel begonnen met het geven van keeperstrainingen aan selectie jeugdkeepers en daarna heeft hij vijf jaar lang de eerste selectie keepers onder zijn hoede gehad. De afgelopen periode heeft Michel gebruikt om rond te kijken bij andere clubs en nu is hij toe aan een nieuwe uitdaging en club. Michel geeft aan uit te kijken naar een fijne samenwerking met de keepers en mensen binnen de club op dit mooie amateurniveau.

Michel Peters zal hiermee de opvolger zijn van Frans Nijstad, die na vele succesvolle jaren stopt bij onze vereniging.

Namens de TC wensen wij zowel Stan als Michel alvast veel succes toe bij vv Staphorst.

vv_Staphorst_-_Website_39.png

Keeper Max de Vos verlengt

Onze keeper Max de Vos (21) die al jarenlang onderdeel uitmaakt van de eerste selectie, blijft vv Staphorst trouw. Max keept zijn wedstrijden veelal in het tweede elftal waarbij hij zich de laatste jaren doorontwikkelde tot een goede en stabiele keeper. Zowel Max als de TC zien nog voldoende ruimte voor verdere ontwikkeling en hebben daarom besloten dat Max ook volgend seizoen onderdeel uitmaakt van de eerste selectie.

De Technische Commissie