Staphorst 2 verovert periodetitel

18 februari 2024 12:00

In de inhaalwedstrijd thuis tegen The Knickerbockers heeft Staphorst 2 met een 6-0 overwinning de 1e periode in de wacht gesleept.

Nadat een aantal ervaren spelers eind vorig seizoen afscheid had genomen ging het 2e elftal met een jonge ploeg de competitie in. Ondanks dat pas in de 3e wedstrijd de eerste keer gewonnen werd, pasten de jonge spelers zich snel aan en raakte het team elke week beter op elkaar ingespeeld.
Dit resulteerde in een flink aantal overwinningen, waarbij het team meerdere keren veerkracht toonde door zich van een achterstand terug te knokken. Momenteel is Staphorst 2 al 10 wedstrijden achter elkaar ongeslagen. Des te knap omdat het zelf een kleine selectie heeft en daardoor regelmatig een beroep moet doen op spelers uit de jeugd of de lagere senioren.
Hopelijk kan het team deze lijn doortrekken. Het heeft zich geplaatst voor de laatste 8 in de beker. Bovendien is het enorm spannend bovenin de Hoofdklasse en zaterdag wacht de altijd lastige wedstrijd thuis om 14.30 uur tegen ACV. Het kan dan de steun van het eigen publiek goed gebruiken.

Teamfoto.jpg