Meisjes in line-up vrouwen PEC Zwolle

16 november 2014 9:30

Vrijdagavond 14 november om 18:45 uur was het een grote drukte bij de hoofdingang van het IJsseldelta Stadion in Zwolle. Tweeëndertig meiden van vv Staphorst waren uitgenodigd door PEC Zwolle voor de Line-up en ballenmeiden.

Het ging om de wedstrijd tussen de vrouwen van PEC Zwolle en Club Brugge. Voor de meiden natuurlijk een hele eer, want hoe vaak krijg je de kans om op het veld van PEC Zwolle te lopen?! Alhoewel sommigen het nog wel een beetje spannend vonden zat de sfeer er in de kleedkamer goed in.

De meisjes van E1, F6 en F7 verzorgden de Line-up en de meiden van C en D mochten langs het veld als ballenmeid. Na korte uitleg en instructies moesten ze zich opstellen in de spelerstunnel. Nog even wachten op beide vrouwen teams en eindelijk mochten ze onder luid applaus van het meegereisde publiek aan de hand van een voetbalster van PEC of Club Brugge het veld oplopen.

Dat het stadion zo goed als leeg was deerde niemand, na een minuutje was het spektakel voorbij. Waar de taak voor de Line-up'ers erop zat begon het voor de ballenmeiden. Helaas voor hen werd de bal niet erg vaak uitgetrapt en hoefden ze dan ook niet vaak in actie te komen.

De wedstrijd op zich was behoorlijk in evenwicht wat lang resulteerde in een 0-0 stand. Gelukkig voor het publiek scoorde PEC in de 87 minuut de 1-0 wat ook de eindstand bleek. Een zeer belangrijke 3 punter voor de vrouwen van PEC Zwolle.

De meiden kunnen met een ervaring rijker terug kijken op een zeer leuke avond.

line_up_pec_zwolle_meiden_staphorst_14nov2014