Selectienieuws

19 februari 2018 19:45

Als TC zijn we erg blij jullie te kunnen mededelen dat Pim de Jonge vanaf volgend seizoen uit gaat komen voor de vv Staphorst. De 25-jarige Pim de Jonge komt over van HHC Hardenberg waar hij de afgelopen 2 jaar onderdeel heeft uitgemaakt van de 1e selectie. Pim is een dynamische middenvelder met scorend vermogen en kan op verschillende posities uitstekend uit de voeten.

Pim de Jonge woont samen met zijn vriendin in Hoogeveen en werkt als sportfunctionaris bij de Wolden Hoogeveen. Pim is opgegroeid en groot geworden bij HZVV en heeft vanuit de jeugd de stap naar de 1e selectie gemaakt. Bij HZVV is Pim snel uitgegroeid tot een dragende speler en kwam hij er hier ook achter dat dit niet zijn plafond zou zijn. Toen vervolgens HHC hem enkele jaren geleden de kans bood om zijn talent op een hoger niveau te etaleren heeft hij ook geen moment getwijfeld. De afgelopen jaren heeft Pim als voetballer enorme stappen weten te maken en daarnaast ook regelmatig zijn wedstrijden gespeeld. “Het avontuur bij HHC is geweldig en ik denk ook zeker dat ik het niveau aan moet kunnen, echter wil ik elke week spelen omdat je het hier toch voor doet als voetballer”.

De TC van Staphorst heeft al meerdere jaren prima contact met Pim en dit heeft de afgelopen maanden ook geresulteerd in een aantal prima gesprekken over een samenwerking tussen de vv Staphorst en Pim de Jonge voor het seizoen 2018/2019. We zien in Pim een speler welke de komende jaren een belangrijk onderdeel van de vaste kern zal gaan uitmaken.

Pim zegt zelf het volgende over zijn overgang:

“ Ik heb Staphorst altijd al een mooie club gevonden, vanwege het niveau en daarnaast spreken de vele fanatieke supporters mij enorm aan. Ik kijk er erg naar uit om volgend seizoen voor vv Staphorst te spelen”.

De komende weken blijven we jullie informeren over nieuws aangaande de 1e selectie.