Thijs Gerlofs nieuwe speler komend seizoen

2 maart 2018 12:45

De TC is blij jullie te kunnen mededelen dat we overeenstemming hebben bereikt met Thijs Gerlofs om in het seizoen 2018/2019 uit te komen voor de vv Staphorst. Thijs is 22 jaar en woont in Baflo een dorpje in de omgeving van Groningen.

Thijs studeert Business Administration aan de Rijksuniversiteit te Groningen en is daarnaast parttime werkzaam als medewerker finance bij Vermad Administratieve Dienstverlening.

Thijs Gerlofs is een multifunctionele tweebenige verdediger, sterk in het duel en zoekt altijd de voetballende oplossing vooruit. Thijs zal vooral in aanmerking komen voor de verdedigende posities op de rechterkant (back en centraal). Thijs heeft vanaf zijn 10e de hele jeugdopleiding bij FC Groningen doorlopen en hier gevormd als speler, maar helaas net niet doorgebroken. Op dat moment heeft hij de voorkeur gegeven aan zijn studie i.p.v. een betaald voetbalclub uit de 1e divisie. Thijs is gaan voetballen bij Oranje Nassau uit Groningen vanwege enkele vrienden en bekenden. Sinds 2,5 jaar is hij hier actief met een promotie naar en een degradatie uit de hoofdklasse tot gevolg. Thijs heeft aangegeven zijn ambities waar te willen maken en te kijken waar zijn plafond ligt. We denken met Thijs een zeer talentvolle verdediger te hebben aangetrokken welke de komende jaren op meerdere plekken een hoofdrol kan gaan vertolken, daarnaast zijn we zeer content met het feit dat ook Thijs zijn kennis en ervaring met onze jeugd gaat delen in de vorm van technische en tactische trainingen. We feliciteren Thijs met zijn overgang en wensen hem voor het komende seizoen veel succes bij onze mooie club.

Thijs zegt zelf het volgende over zijn keuze voor vv Staphorst:
“Ik heb voor Staphorst gekozen omdat de ambities van de club mij aanspreken. Wat mij het meest aanspreekt is de sfeer, betrokkenheid en de beleving om de club heen. Een dorpsclub als Staphorst past het beste bij mij als Noorderling. Ik heb enorm veel zin om volgens seizoen mijn steentje bij te dragen”.