De mini’s en kabouters van vv Staphorst!

13 mei 2018 11:00

Vandaag was het dan zover en mochten de jongste spelers van vv Staphorst mee het veld op aan de hand van de spelers van het 1 ste elftal. Op deze manier zijn onze jongste toppers ook een keer goed in beeld omdat ze alleen maar trainen in Staphorst en geen thuiswedstrijden hebben maar voor ook omdat ze het gewoon verdienen om een keer in de aandacht te staan!!

Wat had iedereen er enorm veel zin in. De ochtend begon niet zo leuk omdat we te horen kregen dat 1 van onze toppers in het ziekenhuis was omdat zijn arm gebroken was en hij geopereerd moest worden, dus ook niet aanwezig kon zijn! Tijdens de ochtend hadden we steeds contact met de ouders van Jonan dus we waren steeds op de hoogte van hoe het met onze vriend ging. Jonan je bent een topper en in onze gedachten ben je de hele tijd bij ons! 4 van de mini’s waren verkozen tot pupil van de week en mochten aanwezig zijn bij de wedstrijdbespreking, vol aandacht luisterden ze naar wat er gezegd werd. (Sem Schipper, Milan Dunnink, Meike Crediet en Silvan Visscher)
Wat vinden ook deze kinderen het mooiste wat er is: voetballen!!
Dus voordat de wedstrijd begon, eerst nog even lekker voetballen op het hoofdveld en wat vonden de kinderen het geweldig dat hoofdtrainer Jan Vlap ook nog even met hun mee kwam doen! Super!
Voordat het ging beginnen nog even wat ranja in de kantine en dan opstellen buiten voor de wedstrijd.

14 blije kinderen in tenue te popelen om het veld weer op te mogen, wat mooi om te zien! En daar gingen ze een beetje onwennig maar super blij en trots! De pupillen mochten 2 aan 2 nog vanaf de middenstip naar de goal en scoren en toen allemaal weer van het veld af zodat de wedstrijd kon gaan beginnen! In de kantine hebben ze nog gesmuld van een patatje met frikandel. Tijdens het eten kwam er een foto binnen van Jonan die de operatie achter de rug had en gelukkig is alles goed gegaan, met 2pinnen in zijn onderarm en gips erom mag hij eind van de dag weer naar huis. Beterschap topper! Toen was het feest voorbij. Op naar het volgende feestje. Woensdag loopt het hele team in tenue mee met de wandel4daagse!

Wat is het elke week weer een feest om met deze enthousiaste kinderen bezig te zijn. We zijn inmiddels met 18 kinderen! 18 enthousiaste en leuke sportieve voetballertjes. Komt er een kindje bij dan wordt hij of zij met open armen ontvangen en er bij betrokken en wordt er samen volop gevoetbald. Ook een compliment aan de ouders van deze kinderen, altijd aanwezig, enthousiast en bereid om even te helpen, SUPER! Het eind van het seizoen is al weer in zicht….helaas… Volgend seizoen zullen een aantal spelers doorstromen naar JO8 en een deel zal bij de mini’s blijven.
De mini’s van vv Staphorst trainen 1x per week en voetballen op zaterdag in de minidivisie in Meppel.
Wedstrijdjes 4tegen4 en de duur is 10 min per wedstrijd.
Wil u kind (4-6 jaar) ook graag voetballen kom gerust eens kijken op de woensdagavondtraining van 18:00-19:00!

Sportieve groet van Jan Schipper, Helen Buitenhuis en Gerry Visscher- Krale