Kledingadvies.

29 oktober 2018 17:45

Advies kleding voor trainingen en wedstrijden bij koude weersomstandigheden.

Vanaf de maand november lopen de temperaturen terug. Gedaan met trainingen onder een
blakende zon, of een wedstrijd met heerlijke temperaturen. Voor een voetballer betekent de herfst-
en winterperiode niet enkel koude temperaturen, maar ook worden blootgesteld aan wind en regen.
De kou en warmte hebben een belangrijke impact op de werking van ons lichaam. Het lichaam moet
namelijk inspelen op veranderende omstandigheden. Goede kleding kan hierbij helpen.

Sporten bij herfst en winterweer vraagt om een aantal éénvoudige voorzorgsmaatregelen.

• lange trainingsbroek of kniebroek of thermolegging
  • het dragen van een thermoshirt
  • trainingsvest of trui met lange mouwen & eventueel wind/regenvest
  • (eventueel) muts en handschoenen

Dit geld natuurlijk ook voor de wisselspelers tijdens de wedstrijden op zaterdag!!