Wintertoernooi JO11-1 d’Olde Veste’54 Steenwijk

19 januari 2019 20:15

Op zaterdag 19 januari stond het wintertoernooi van de ‘d Olde Veste’54 in Steenwijk op het programma. Dit toernooi is een mooie tussentijdse onderbreking van het zaalvoetballen waar ondertussen alweer 2 speelrondes van de in totaal 4 speeldagen afgewerkt zijn.

Om 8.30 vertrokken we helaas zonder Bjorn Fridrichs i.v.m een geblesseerde enkel, maar met Max Compagner (JO10-1) en Justin Coster (JO11-2) in de gelederen naar Steenwijk.
Aan dit toernooi met alleen JO11-1 teams die uitkomen in de hoofd-/eerste klasse namen deel: d’ Olde Veste’54, SV Urk, Blauw Wit’34 (Leeuwarden), SC Bolsward, SC Genemuiden, Drachtster Boys, LAC Frisia (Leeuwarden) en VV Staphorst.

De eerste 4 ploegen in deze reeks vormden poule A, de overige 4 poule B. Om 9.30 was de aftrap van dit toernooi. Onze eerste tegenstander was het Leeuwarder LAC Frisia. In deze wedstrijd die volledig gelijk opging waren de kansen schaars voor beide doelen. Fysiek was onze tegenstander wel sterker, waar wij het wat meer voor de voetballende oplossing trachten tot scoren te komen. Omdat het beide ploegen in de 20 minuten speeltijd niet lukte om tot scoren te komen eindigde dit duel in 0-0. De volgende tegenstander in het frisse Steenwijk was SC Genemuiden dat de eerste wedstrijd had verloren van Drachtster Boys. Ook nu was het een gelijk opgaande wedstrijd, van beide kanten vaak leuk voetbal, maar soms ook hotseknots en ren je rot show. Maar het dichtst bij een zege waren wij, want een pegel tegen de lat zorgde ervoor dat ook in deze wedstrijd de punten gedeeld moesten worden, 0-0. Door deze gelijke spelletjes hing de vlag er zo bij, wilden we de finale halen dan moesten we de laatste poule wedstrijd tegen de Drachtster Boys winnend afsluiten.

In de beginfase waren het de Friezen die een licht overwicht creëerden, maar de kansjes die ze kregen gingen naast, over of belanden bij de keepster in de handen. Gaandeweg dit duel kreeg de VVS meer vat op deze ploeg. Een vlotte aanval via het middenveld en de rechterkant deed de bal belanden bij onze spits die de bal handig wist binnen te werken. Na deze 1-0, volgende niet veel later de 2-0 en 3-0. DB probeerde het nog wel, maar daar was het geloof helemaal weg in een goed resultaat. Door deze 3-0 eindigden we als poulewinnaar in poule B, dat bekende een finaleplaats en in deze finale wachtte nu Blauw Wit’34. Om deze ploeg te kunnen verslaan moest alles wel kloppen, want onze tegenstander was soeverein poulewinnaar geworden in A. Met name in de beginfase werden we terug gedrukt naar onze eigen goal door BW wat er lustig op los combineerde. Tel daar dan een paar onoplettendheden achterin en paar door blessures noodgedwongen wissels bij op, en het was na 10 minuten spelen al 2-0 voor de blauw witten. Een opgelopen schade die we niet meer konden herstellen en zo ging de eerste prijs naar Blauw Wit’34, het spreekwoordelijke zilver voor ons en de 3e plek was voor Bolsward.

Een leuk toernooi, mooie en goede tegenstanders voor ons een prima resultaat en een terechte winnaar.

Staand vlnr: Randell Vos, Joey Winters, Justin Coster, Ruben Boesenkool, Bjorn Akkerman, Dhany Tiemens
Zittend vlnr: Rowan Slager, Noa Tissingh, Max Compagner, Daymen Compagner

Volgende week duiken we weer de zaal in en dat zal voor onze trouwe supporters van de JO11-1 een nogal fijne en warme bijkomstigheid zijn, want koning winter komt er aan.