Stan Haanstra komt naar Staphorst

12 februari 2019 21:15

Beste sportvrienden, namens de TC zijn we blij jullie te kunnen mededelen dat we overeenstemming hebben bereikt met Stan Haanstra van Achilles 1894 (Hoofdklasse A zondag ) om in het seizoen 2019/2020 de kleuren van Staphorst te komen verdedigen. Stan Haanstra heeft getekend voor één seizoen met een optie voor nog een seizoen.

Stan Haanstra is 21 jaar, woont in Assen en is in het dagelijks leven werkzaam als accountmanager voor Unilever. Stan Haanstra is een veel scorende aanvaller, die ook prima op de nr. 10 positie uit de voeten kan. Afgelopen seizoen wist hij maar liefst 21 keer het doel te vinden voor Achilles 1894 en ook dit seizoen is hij voortvarend van start gegaan. Echter gooide een vervelende enkelblessure roet in het eten, waardoor Stan t/m de winterstop in de ziekenboeg heeft gezeten.
Stan Haanstra is begonnen met voetballen bij Achilles 1894 en vanaf de D-jeugd is hij 8 seizoenen actief geweest binnen de jeugd van FC Groningen. De afgelopen 3 seizoenen is Stan weer te bewonderen geweest bij Achilles 1894 en heeft hier mede dankzij zijn spel en doelpunten (55!) zijn potentie als speler bevestigd. De kwaliteiten van Stan Haanstra laten zich het beste omschrijven als zeer doelgericht, snel, fysiek sterk en iemand met dynamische loopacties. Daarnaast beschikt Stan over voldoende tactische bagage om een wedstrijd te lezen en zijn teamgenoten beter te laten spelen. We denken met Stan Haanstra een speler te hebben aangetrokken die de komende jaren de harten van menig Staphorst supporter zal veroveren en we denken Stan een podium te kunnen bieden waar hij zichzelf als speler verder kan ontwikkelen.

Uit de verschillende gesprekken met Stan kwam naar voren dat hij graag zijn kwaliteiten binnen het zaterdagvoetbal wil etaleren en dat hij naast een ambitieuze club, ook vooral naar een warme en gezellige club op zoek was. Los van andere aspecten kunnen wij deze voorwaarden natuurlijk als vanzelfsprekend bieden aan Stan, want zeg nu zelf……………………sfeer, beleving en warmte zijn natuurlijk meer dan aanwezig binnen onze mooie club. We feliciteren Stan met zijn nieuwe uitdaging en heten hem van harte welkom binnen onze mooie club! We wensen hem de komende maanden nog veel succes bij Achilles1894.

“Twee keer heb ik met Achilles aan het TOP Toernooi bij v.v. Staphorst meegedaan. Daarin merkte ik dat het voetbal heel erg leeft binnen de club. Zelf ben ik toe aan een nieuwe uitdaging en ambieer ik het zaterdagvoetbal enorm. Staphorst speelt vrijwel altijd mee om de prijzen en is daarom voor mij een stap omhoog. De sfeer, mijn sportieve ambities en de goede gesprekken met de TC hebben mij doen besluiten om deze nieuwe uitdaging aan te gaan. Tijdens de gesprekken met de TC sprak men veel vertrouwen in mij uit als speler en als mens. Bij Staphorst wil ik mij als voetballer verder ontwikkelen, om te kijken waar mijn plafond ligt. Ik kijk er dan ook naar uit om onderdeel van deze mooie club te mogen worden”.

We blijven jullie de komende weken verder informeren over nieuws met betrekking tot de 1e selectie.

Sportieve groet,
TC v.v. Staphorst