Selectienieuws

21 februari 2019 22:00

Namens de TC zijn we blij jullie te kunnen mededelen dat we overeenstemming hebben bereikt met Pascal Mulder, naar verwachting kan hij al op korte termijn zijn opwachting maken in Staphorst 1 en is hij ook komend seizoen 2019/2020 speler bij vv Staphorst.

Pascal Mulder is afkomstig van Jong Pec Zwolle en is net als  Jorick Maats één van de spelers wiens contract per december is ontbonden. We zijn erg blij om nu al gebruik te kunnen maken van de diensten van Pascal en hebben de afgelopen weken op trainingen kunnen zien dat hij over kwaliteiten beschikt die onze selectie versterken.

Pascal is 20 jaar, geboren en getogen in Arriën ( gemeente Ommen ) en momenteel woonachtig in Meppel. Pascal is begonnen met voetballen bij OVC’21 uit Ommen en reeds op zeer jonge leeftijd (9) gescout door Fc Twente en vervolgens Pec Zwolle. Bij laatstgenoemde club heeft hij de gehele jeugdopleiding doorlopen en gespeeld binnen Jong Pec Zwolle. Pascal is van nature een centrale verdediger, die zowel links als rechts uit de voeten kan. Daarnaast beschikt hij over de voetballende kwaliteiten om ook in een rol als controleur uit de voeten te kunnen. Pascal kan worden omschreven als een fysiek sterke, snelle en dynamische speler met een goede inspeelpass die graag de voetballende oplossing zoekt. We denken met Pascal een speler te hebben gevonden die op basis van zijn kwaliteiten reeds van toegevoegde waarde kan zijn, maar waar bovenal nog veel rek zit om zich te ontwikkelen en uit te groeien tot een ijzersterk slot op de deur. Pascal zelf is blij met zijn overgang naar de vv Staphorst

Het nieuws om weg te moeten bij Pec Zwolle kwam als een vervelende verassing en daarnaast op een zeer ongunstig moment. Gelukkig zijn de contacten met Staphorst snel tot stand gebracht en heb ik hier de afgelopen weken kunnen trainen en kennis kunnen maken met de club en spelers. Ik ben blij om deel uit te kunnen maken van de selectie en kijk erg uit naar mijn 1e minuten in het geel/blauw”.

Met de komst van Pascal denken we een verdere stap te maken in de uitdagende opdracht, om op een verantwoorde manier een wisseling van de wacht toe te passen binnen onze selectie.

Sportieve groet,

TC vv Staphorst