Afscheid van drietal spelers bij vv Staphorst.

23 februari 2019 17:30

Namens de TC willen jullie mededelen dat er na afloop van het lopende seizoen afscheid wordt
genomen van een drietal spelers.

Mark Veldmate

Mark Veldmate heeft de TC van de v.v. Staphorst laten weten bezig te zijn aan zijn laatste seizoen binnen de voetbalvereniging Staphorst en te stoppen met voetballen. Mark heeft dit besluit met pijn in het hart moeten nemen, maar hij geeft de voorkeur aan zijn maatschappelijke carrière als tennisleraar. Mark Veldmate heeft vorig jaar zijn officiële papieren en diploma weten te behalen om het vak van tennisleraar uit te oefenen. Mark heeft dit ook zeer serieus aangepakt en inmiddels een eigen tennisschool opgericht. Hij is momenteel zeer succesvol en heeft het erg druk met vele lesuren binnen diverse verenigingen. Dit aantal wordt na de zomer nog verder uitgebreid en helaas voor de v.v. Staphorst is dit voor hem niet meer te combineren met zijn voetbalambities.
Voor Mark Veldmate is dit zelf ook een lastig besluit geweest, omdat hij qua fitheid en kwaliteit natuurlijk nog meer dan prima mee kan op dit niveau en hij wekelijks laat zien over extra kwaliteiten te beschikken. Los van zijn voetbalkwaliteiten hebben we Mark de afgelopen 2 jaar leren kennen als een uitermate sympathieke en enthousiaste persoonlijkheid, die werkelijk bruist van de energie zowel in als buiten het veld. Mark Veldmate en de v.v. Staphorst zijn niet over één nacht gegaan en hebben de afgelopen maanden gekeken naar mogelijkheden om een combinatie mogelijk te maken, echter blijkt dit praktisch helaas niet mogelijk. We wensen Mark Veldmate voor de komende maanden nog veel succes en hopen dat hij met een prijs afscheid kan nemen, daarnaast wensen we hem nog veel plezier toe in zijn laatste maanden als voetballer op prestatieniveau.

Sander Nooi

Ook Sander Nooi vertrekt bij de v.v. Staphorst en gaat zijn voetbalcarrière vervolgen in Groningen.
Zijn nieuwe club is nog onbekend, maar deze zal spoedig volgen. Sander woont sinds enkele jaren in Groningen en heeft in de regio Groningen inmiddels ook een baan gevonden, dus deze stap is een logisch vervolg. De afgelopen jaren is jeugdexponent Sander onderdeel geweest van de 1e selectie en heeft hij zich ontwikkeld tot een betrouwbaar en multifunctioneel selectielid. Veelal heeft Sander zijn wedstrijden in het 2e elftal gespeeld, maar de momenten dat hij zijn kansen kreeg stond hij er en heeft hij vele mooie momenten mogen vieren en prijzen kunnen winnen. De laatste stap blijkt vaak de moeilijkste en Sander heeft die vaste basisplek de afgelopen jaren helaas net niet weten te veroveren. Naast het werken en wonen in Groningen kiest Sander dus voor een nieuwe voetbalomgeving, omdat hij graag iedere week wil voetballen in een 1e elftal. Daarbij kiest de v.v. Staphorst ervoor om op deze manier de kans en ruimte te bieden aan nieuwe talenten binnen de eigen vereniging. We wensen de sympathieke Sander veel succes bij het vinden van een nieuwe club.

Wibo van Dijk

Wibo van Dijk heeft ook te kennen te geven te stoppen keeper bij de v.v. Staphorst. De toekomst van Wibo als keeper is nog niet bekend en hier gaat hij zich de komende tijd over beraden. De afgelopen jaren is Wibo onderdeel geweest van de 1e en 2e selectie binnen onze vereniging en heeft in beide elftallen regelmatig zijn opwachting gemaakt. De blessure van René Oosterhof vorig jaar zorgde er zelfs voor dat Wibo vast onder de lat is komen te staan voor een groot deel van het seizoen. We hebben Wibo de afgelopen jaren leren kennen als een leuke, humoristische en prettige persoonlijkheid. Hij stond er altijd en was zeer flexibel in zijn opstelling, daarnaast wist je als team ook precies wat je aan Wibo had. Voor nu wensen we Wibo nog veel plezier en succes toe in zijn laatste maanden en hopen dat hij zowel met de 1e als 2e selectie nog met een mooie prijs afscheid kan nemen.

We blijven jullie informeren over de voortgang en zullen spoedig met een nieuwe update komen.

Sportieve groet,

TC v.v. Staphorst