Joop Schra nieuwe trainer Combi-team SCR/VVS JO19-1.

22 maart 2019 18:00

Door het vertrek na het lopende seizoen van huidig trainer Sander de Boer naar de VV
Nieuwleusen zijn de TC’s van zowel SC Rouveen als vv Staphorst gezamenlijk op zoek gegaan naar een opvolger voor het seizoen 2019/2020.

De TC’s zijn hierin de afgelopen week geslaagd door de aanstelling als nieuwe trainer voor de JO19’s
van rouvener Joop Schra. Met Joop wordt een echt “voetbaldier” als trainer binnengehaald. Het
voetbal is Joop met de paplepel ingegoten. Vader Jouk is al vanaf de oprichting in diverse functies actief binnen de club in Rouveen. Ook broer Arjan en zus Rianne werden “besmet” met het voetbalgebeuren in Rouveen. Deze vorm van opvoeding hebben Joop en Aly na hun huwelijk voortgezet. Hun drie kinderen zijn ook wekelijks op de groene mat te aanschouwen. Zoon Mark is een gerespecteerd voetballer in het eerste team van de vv Staphorst en de dochters Sanne en Vera zijn wekelijks actief in de damesteams van de SC Rouveen.

Met Joop wordt dus een trainer binnengehaald met voetbalbloed. Momenteel is hij nog actief als voetballer in het vierde. Dit doet hij in combinatie met het trainerschap van de JO15-1. In het verleden heeft Joop ook jarenlang deel uitgemaakt van de eerste selectie van de SC Rouveen. Ook op trainersgebied brengt Joop ervaring in als jeugdtrainer van diverse andere jeugdteams, maar ook als assistent-hooftrainer binnen de club.

Al met al is er bijna geen trainer op deze aardbol te vinden met meer voetbalkennis en -ervaring dan bij Joop. Met deze kennis en ervaring , gecombineerd met zijn 100% fanatisme, wordt de nieuwe trainer van het Combiteam SCR/VVS J019-1 veel succes toegewenst in het seizoen 2019-2020.

Het Combi-team staat nu met 14 punten uit 14 wedstrijden op een 9e plaats in de Hoofdklasse P.