Sponsoravond 22 maart 2019

28 maart 2019 10:00

Interactief, informatief en vermakelijk. 3 steekwoorden waarmee het 1e sponsorevent van 2019 doeltreffend kan worden omschreven. Dankzij de vlotte presentatie van Tijmen van Wissing, en de dito wisselwerking met Jan van Staa en Dick Lukkien en de frisse mix van de tv-programma’s Voetbal Inside en de Oosttribune, kunnen we terugkijken op een avond die geen moment verzandde in een langdradige en eenzijdige redevoering. Uiteraard kwam het onderwerp sponsoring uitgebreid aan bod, de gemeenschappelijke deler van de aanwezige gasten. Een thema dat meer diepgang heeft dan dat door velen klakkeloos wordt aangenomen.

Commercie en sport, 2 inmiddels onlosmakelijke verbonden componenten als het gaat om ambitieuze sporters en sportverenigingen. Diverse redenen kunnen ten grondslag liggen aan de keuze voor sponsoring. Vaak gebeurt dit onder de noemer van het uitbreiden van naamsbekendheid, dan wel het verbeteren van de ‘exposure’. De grootste kracht van sponsoring ligt echter in het verbinden van partijen, door middel van netwerken op de juiste gelegenheid. Een avond als deze leent zich daar uitstekend voor.

Enkele maanden geleden werd er vanuit dit oogpunt dan ook de aanzet gegeven tot het arrangeren van een sponsoravond. Naast de benoemde mix van bekende tv-formats met gastsprekers, werden er ook enkele dilemma’s voorgelegd aan Martijn Bakker. Opgegroeid met de bal aan de voet en de verpersoonlijking van de opkomst van onze vereniging in de zero’s. De achterliggende gedachte was ook hier het veranderen van een club in alle geledingen, na sportief succes, een proces dat Martijn van dichtbij meemaakte.

Naast het ruim belichte thema sponsoring, werden ook actuele onderwerpen als de VAR en de opleving van het Nederlands elftal werden aan tafel doorgenomen, waardoor er, mede dankzij de gelegenheid tot het stellen van vragen, teruggekeken kan worden op een meer dan geslaagde avond.

Het culinaire deel van de avond werd verzorgd door de Patrijs Catering & Events, een onmisbaar element voor een volledig programma. Dank daarvoor!

Speciale dank uiteraard aan de gastsprekers, maar zeker ook aan alle aanwezige sponsoren! Goed en belangrijk om te zien dat een avond als deze goed ontvangen is. Dat smaakt naar meer!

Om af te sluiten: een avond als deze draait om plezier, sport, geld en vrijwel alles wat zich daar tussen bevindt. Een prachtige bijzaak, waar je heel bevlogen mee bezig kunt zijn. Op deze avond is er ook nog gebruik gemaakt van de gelegenheid om de aandacht te vestigen op een plaatselijk goed doel. In het kort: het personeel van Zorgspectrum Het Zand wil op De Berghorst in Staphorst de toegankelijke buitenruimte voor bewoners met dementie vergroten. Het is de bedoeling een veilige, prikkelende buitenruimte realiseren die voor alle huiskamers toegankelijk is. Om dit te realiseren heeft Het Zand de hulp van de inwoners nodig.

Om hier een handje mee te helpen, waren er ballonnen vastgeknoopt aan de tafels. Na afloop van het officiële gedeelte, mocht eenieder zo vrij zijn om de ballonnen los te maken van de tafel. Het uitvoeren van deze actie hield echter wel een vastgestelde donatie in, wat een mooi bedrag heeft opgeleverd van € 750,-

Mocht u graag (alsnog) een donatie over willen maken, dan kan dat uiteraard:
Stichting Vrienden van Zorgspectrum Het Zand (ANBI-Stichting): NL 78 RABO 0325 495 246 o.v.v. ‘Tuin De Berghorst’ (er is nog ruim € 10.000,- nodig voordat er gestart kan worden met de aanleg van de beleeftuin, dus alle hulp is welkom!)