Clubicoon Rob Mijnheer stopt bij v.v. Staphorst 1

2 april 2019 20:00

Namens de TC van de v.v. Staphorst willen we jullie mededelen dat Rob Mijnheer heeft besloten een punt achter zijn imposante carrière te zetten. Na 15 seizoenen topamateurvoetbal bij de v.v. Staphorst is het mooi geweest. Rob heeft te kennen gegeven zich op andere zaken te willen richten en dit niet meer kan en wil combineren met het voetballen op topniveau. Daarnaast heeft Rob de laatste jaren steeds vaker te kampen met lichamelijke ongemakken. Het besluit is weloverwogen genomen……….en dan is elk besluit een goed besluit!

Wie v.v. Staphorst zegt, zegt tegelijkertijd Rob Mijnheer. Sinds zijn debuut in 2004 op 17-jarige leeftijd heeft Rob onafgebroken in de basis gestaan en staat de teller inmiddels op ruim 300 competitie wedstrijden. Aan de hand van Rob Mijnheer heeft Staphorst vaak gespeeld om de prijzen en uiteindelijk ook prijzen gewonnen. Als topamateur is het weinigen gegeven om echte prijzen te winnen, maar Rob Mijnheer heeft meerdere bekers in zijn kast staan. En we kunnen zeker stellen dat Rob hier een hoofdrol heeft gespeeld!

Zijn naam werd en wordt door alle trainers als eerste op het formulier geschreven. Een veelzijdige speler met heel veel bagage…….loopvermogen, scorend vermogen en het talent om een elftal te leiden en hier ook verantwoordelijkheid in durfde te nemen. Rob Mijnheer was in zijn topjaren goed voor 10 goals per seizoen en daarnaast even zoveel assists. Zijn loopacties boezemden tegenstanders angst in, niet kapot te krijgen en ijzersterk in de duels. In de loop der jaren heeft Rob veelvuldig in de belangstelling gestaan van meerdere topamateurverenigingen en dit niet zonder reden. Een speler als Rob Mijnheer is uniek en voor ieder elftal een zegening. Een verlengstuk van de trainer en geliefd in de groep, maar bovenal een perfect boegbeeld naar de eigen supporters en buitenwacht. Altijd correct, nadenkend, sportief en verantwoordelijk. Rob is een kind van de club, los van zijn korte uitstapje naar Be Quick 28, heeft hij altijd het geel/blauw gedragen en is dus nooit op de avances van andere clubs ingegaan. Hij heeft zich altijd beziggehouden met de verdere professionalisering van het 1e elftal. Goed was niet goed genoeg, het moest altijd beter! Op en top sportman met een enorme drive om het maximale uit zichzelf en het team te halen. Als club mag en moet je een speler als Rob Mijnheer koesteren en dankbaar zijn. Een aanvoerder, leider en voorbeeld in één, maar bovenal een zeer begenadigd speler en goed mens.

Vanuit TC perspectief zouden we wellicht ons puur met de mededeling moeten bezighouden, maar voor bepaalde spelers maak je een uitzondering en laat je het hart spreken. “Rob, bedankt voor alle jaren samen…..op en naast het veld. Een diepe buiging van respect en waardering voor je daden en je spel……..bewondering en verwondering! Laat deze korte ode een inspiratie zijn voor de jeugd, want jouw verhaal is het perfecte voorbeeld van hoe je bij Staphorst geschiedenis kunt schrijven.

Namens de TC wensen we je de komende maanden veel succes en vooral ook veel plezier. Geniet van je laatste wedstrijden in het geel/blauw. Pak nog een paar maanden de hoofdrol en laat ons juichen! Je imposante carrière afsluiten op het absolute hoogtepunt door de titel in de Hoofdklasse binnen te halen. Deze prijs ontbreekt nog in je kast en maakt de puzzel compleet.

Sportieve groet,
TC v.v. Staphorst