Eigen jongens gaan voor plek in 1e selectie

9 april 2019 20:00

De TC is blij jullie te kunnen mededelen dat we volgend seizoen een vijftal spelers vanuit de 2e
selectie in de voorbereiding laten aansluiten bij de 1e selectie.

Vanuit de voorbereiding wordt vervolgens gekeken welke spelers in aanmerking gaan komen voor een definitieve plek in de 1e selectie. De volgende spelers hebben aangegeven graag voor hun kansen te gaan;

Björn Groeneveld,         Yanick Lier,          Alex Esselbrugge,       Maurice Witte  en   Justin Schra.

Bovengenoemde spelers hebben de afgelopen jaren een sterke ontwikkeling laten zien in het 2e elftal en zijn benieuwd waar hun plafond ligt. Als vereniging is het natuurlijk erg mooi om te zien dat er weer een aantal spelers aan zit te komen die voor de toekomst van Staphorst een belangrijke rol kunnen gaan spelen. De stap van een 2e naar een 1e selectie is niet te onderschatten en ze zullen weer een tandje moeten bijschakelen. Bij de één zal het voetballend vermogen moeten verbeteren, bij de ander zal op het mentale vlak een ontwikkeling worden gevraagd. Echter het vertrouwen binnen de TC is volop aanwezig om deze jongens de kans en de ruimte te bieden.

Naast bovenstaande spelers heeft ook Robert Redder, reeds onderdeel van de 1e selectie en veelal spelend in het 2e elftal, aangegeven weer vol voor zijn kansen te gaan om volgend seizoen zijn plek binnen de 1e selectie veilig te stellen.

Tenslotte heeft Ruben Kin ook te kennen gegeven volgend seizoen weer de kleuren geel/blauw te zullen verdedigen. Ruben Kin is reeds 8 seizoenen onderdeel van de 1e selectie en is een gewaardeerd lid binnen het team. Ruben voetbalt zijn wedstrijden veelal binnen het 2e elftal en wordt hier door menigeen gezien als de beste spits in reserve hoofdklasse. Vele goals en assists heeft hij reeds achter zijn naam staan, maar dat laatste stapje richting de basis elf van de 1e selectie moet nog worden gezet. Desalniettemin is Ruben Kin een belangrijke factor binnen de selectie en gaat hij hopelijk komend seizoen nog dat laatste stapje zetten.

Met de doorstroming van een aantal talenten hebben we de balans in de 1e en 2e selectie weer op het gewenste niveau, om ook volgend seizoen weer met een sterke 1e en 2e selectie de competitie te kunnen aanvangen. De breedte van je 1e en 2e selectie zijn doorslaggevend voor het succes van beide elftallen in de competitie, maar ook op trainingen en in de onderlinge concurrentie. Daarnaast staan we natuurlijk elk jaar weer voor de uitdaging om enkele stekhouders in de toekomst te kunnen vervangen door eigen spelers dan wel door spelers die inmiddels meerdere jaren aan onze mooie
club verbonden zijn.

Namens de TC gefeliciteerd en heel veel succes voor komend seizoen, maar vooral ook voor de
komende weken die natuurlijk cruciaal zullen zijn.