Spelers gezocht voor Walking Football

21 september 2019 21:30

Oldstars spelen Walking Football. Met Walking Football krijgen 60-plussers die vanwege fysieke beperkingen niet kunnen deelnemen aan het traditionele voetbal, weer de kans om een balletje te trappen. Een ideale oplossing voor spelers die daarnaast ook nog het sociale aspect van het voetbal willen beleven.

De KNVB stimuleert en enthousiasmeert amateurverenigingen om te starten met deze voetbalvorm. Een vereniging bepaalt uiteindelijk zelf op welke manier Walking Football wordt geïntegreerd.

Aangepaste regels
Walking Football houdt in dat er tijdens een partijtje niet wordt gerend. Er mogen geen slidings gemaakt worden en de bal mag niet boven heuphoogte komen. Het tactisch aspect van het voetballen krijgt hierdoor een nieuwe dimensie. Het fysieke karakter van voetbal maakt plaats voor een rustige vorm van bewegen. Middels deze voetbalvorm wordt het makkelijk om een leven lang van voetbal te kunnen blijven genieten.

Geïnteresseerd in deze manier van actief bezig zijn?

Meld u dan bij Klaas Koobs, u weet wel de scheidsrechter regelaar.
Telefoon: 0522-468202 of email