Blauwe kaart voor grensrechter Staphorst

18 november 2014 21:45

Geschreven door Fimme-Jan van der Wal voor op de site van De Wâlde.

Kijk zo kan het ook !!!!

Tijdens de bekerwedstrijd De Wâlde - Staphorst deed zich een moment voor dat alle toeschouwers zich vast nog wel kunnen herinneren. Geart Hiemstra kopt de in de goal en lijkt de 1-1 te scoren.

Voor iedereen was duidelijk zichtbaar dat de bal wel een halve meter over de doellijn was. Voor de scheidsrechter blijkbaar niet.

Daarom ging hij naar de grensrechter van Staphorst toe om te vragen of de bal de doellijn gepasseerd had. De meeste grensrechters zeggen dan op zo'n moment dat ze het niet gezien hebben.

Echter de grensrechter van Staphorst niet! Deze was zo eerlijk om toe te geven dat het een doelpunt was. Eigenlijk heel normaal maar helaas zien we tegenwoordig dat dit heel vaak niet het geval is.

Grote klasse! Wat ons betreft verdiend deze beste man een blauwe kaart. Helaas mogen de seniorenteams niet mee doen aan dit project vandaar dat het bij een symbolisch gebaar blijft!

De grensrechter liet in het verloop van de wedstrijd blijken dat hij blij was dat Staphorst won zodat hij toch met de bus naar Staphorst terug mocht.