1e selectie Staphorst klaar voor volgend seizoen in hoofdklasse.

15 juni 2019 19:00

Namens de TC zijn we blij jullie te kunnen meedelen dat we overeenstemming hebben bereikt met Johnny de Vries en Chris van Houten.

Nadat onlangs bekend werd dat Jordi Lemmens na dit seizoen vertrekt bij v.v. Staphorst heeft de TC in samenspraak met ons scoutingsteam besloten om Johnny de Vries en Chris van Houten aan te trekken.
Chris is een rechter vleugel verdediger die ook als centrale verdediger of op het defensieve middenveld uit de voeten kan. Met zijn felheid en snelheid is hij een welkome aanvulling voor de 1e selectie. Chris is 26 jaar, werkt als verzekeringsadviseur bij Unive in Assen, en heeft vanaf zijn 6e bij Achilles’94 uit Assen gevoetbald. Tussendoor is er nog een korte uitstap geweest naar FC Emmen.
Vanaf zijn 18e is Chris een vaste waarde bij Achilles geweest, naast 2 kampioenschappen heeft hij daar vorig seizoen, als voorlopig hoogte punt, promotie wedstrijden naar de 3e divisie mogen spelen.

Ik ken Staphorst van de toernooien die ik er met Achilles heb gespeeld, de indruk die ik heb gekregen is dat het een warme en goed georganiseerde club is. Ik heb ontzettend veel zin om volgend jaar voor v.v. Staphorst te spelen. Staphorst is al jaren een top-hoofdklasser. Ik zie het als een enorme uitdaging om mezelf in de basis te spelen en een goed seizoen te draaien.

Johnny de Vries is een rechtsbenige speler die op meerdere posities in aanval, verdediging of op middenveld uit de voeten kan. Johnny is 29 jaar, woont in Appelscha en studeert op dit moment fysiotherapie aan de Hanze Hogeschool in Groningen. Johnny heeft de jeugdopleiding van SC Heerenveen doorlopen om daarna voor FC Emmen en SC Cambuur in het betaalde voetbal te spelen.
Na het avontuur in het betaalde voetbal heeft hij nog kort voor WKE uit Emmen gespeeld, de laatste 5 seizoenen is hij met Harkemase Boys in de 3e divisie actief geweest. Met Johnny voegen we veel ervaring en voetballend vermogen toe aan de 1e selectie.

Ik zie er naar uit om voor de trouwe en fanatieke supporters van Staphorst te spelen!

We wensen beide jongens veel succes toe bij v.v. Staphorst!

Sportieve groet,
TC v.v. Staphorst