Reünie 60 jarig bestaan v.v. Staphorst.

12 oktober 2019 22:30

Erik Mensink

Een bonte verzameling vol sympathie stroomde vrijdagavond samen op Het Noorderslag. Heden en verleden vermengden zich tot een mooie cocktail voor de reünie in het kader van het 60-jarig bestaan van de vv Staphorst. Eerst rolde de bal, daarna klonken anekdotes en sterke verhalen over zestig jaar nostalgie.

De lichting van Popko Schuitema trok eerst ouderwets de kicksen aan. De trainer die Staphorst eind jaren negentig naar de hogere regionen van het amateurvoetbal opstuwde, had zijn mannen weer eens verzameld. Het leverde prachtige gevechten op, vol van geren en gevlieg. De opgestroopte mouwen deden denken aan vervlogen tijden.
Tijden van promoties naar de hoofdklasse.

Zonder zweetdruppels geen geheven glas. Dus toostten de ruim 200 aanwezigen de glazen even later op 60 jaar Staphorst. Het illustere duo De Kippies, bestaande uit Jan en Klaas Troost, ging op ludieke wijze door de jaren heen. Beschouwingen met een geslepen randje. Hoogtepunten en dieptepunten, met hier en daar een lach. Belangrijke boodschap: ‘Pas op Staphorst, verlies je identiteit niet.’

Vier mannen waren er vanaf het eerste uur bij. Klaas Koobs, Jan Vogelzang, Henk Wind en Hans Gebben staan vanaf 30 november 1959 ingeschreven.

Het leverde ze mooie woorden op van voorzitter Benny Miggels: ‘Leden van het eerste uur. Nog allemaal nauw betrokken bij Staphorst, als supporter of als vrijwilliger. Trots op mannen die Staphorst mede vormgaven tot de vereniging die zij nu is.’ In zestig jaar groeide de vv Staphorst uit tot een bolwerk in het noordelijke amateurvoetbal. Zelfs met landelijke bekendheid, toen het de allerlaatste landelijke KNVB Beker veroverde.

Het zestigjarig bestaan krijgt nog meer kleur als binnenkort op 30 november de vlag weer in top gaat. Dan vindt de officiële verjaardag plaats, met een feest voor leden en sponsors. ‘Een feest van saamhorigheid, blijdschap en trots op wie we zijn en waar we voor staan. We hopen dan onze zestigste verjaardag in stijl af te sluiten’, aldus Benny Miggels.

Van links naar rechts: Hans Gebben, Hennie Gebben, Henk Wind, Geke Beenen, Geke Koobs, Klaas Koobs, Jan Vogelzang en voorzitter Benny Miggels.
Foto:Frens Jansen

Foto's door Ixchelle Mos zie album >> klik hier <<