De kampioenen van toen en CLUBHELD van het jaar

30 oktober 2019 18:00

Het is al weer een tijdje geleden maar menigeen weet het nog wel; mei 2001 de voetballers van Staphorst 1 werden kampioen en promoveerden naar de 1e klasse. Popko Schuitema was hoofdtrainer van Staphorst en in zijn vijfde en laatste seizoen werd de titel behaald in de 2e klasse en hij is nu genomineerd voor CLUBHELD van het jaar.

Al een paar keer hadden Popko Schuitema, Jan Troost en Jouk Mussche gesproken over een reünie van de kampioensploeg maar daar was het ook bijgebleven. Maar voorafgaande aan de jubileum receptie bij de vv Staphorst
voor leden van 35 jaar en ouder was het dan eindelijk zover. De Kampioenen van Toen trokken de wondersloffen weer aan en speelden een wedstrijd tegen een samengesteld team die destijds in de vier jaar daarvoor in de selectie van
Schuitema gespeeld hadden bij Staphorst. Het team ging net als vele jaren daarvoor, weer flink in de aanval. De conditie was wat minder geworden maar sommigen hadden wel veel meer gewicht in de strijd. En zoals echte kampioenen het verplicht zijn aan hun stand, werd deze wedstrijd gewonnen met 3-0. Scheidsrechter tijdens deze wedstrijd was Benny Miggels. Na afloop in de kantine kwamen de verhalen van weleer weer boven en iedereen was van mening dat het destijds een fantastische en mooie periode was. Binnen en buiten de lijnen was het in die tijd een echt team! Leuke bijkomstigheid was dat er in de kantine tijdens de reunie een wand onthuldigd werd van 5 meter breed en 2,5 meter hoog waarop onderstaande foto afgedrukt is.

Foto Drukkerij de Reest

Staand van links naar rechts: Popko Schuitema trainer, Rudie de Jong keepertrainer, Wim Engel, Eibert Dunnink verzorger, Menno Hulleman, Werner van ’t Zand, Erwin Huls, Harald Hulleman, Albert Strijker, Almar Wind, Herman de Weert, Ben Kin, Jouk Mussche elftalleider, Dick Vogelzang assistent- trainer en Jan Troost elftalleider.
Zittend van links naar rechts: Fridtjov Bakker en Alex Zuidberg pupillen van de week, Roelof Roo grensrechter, Harold Witte, Martijn Bakker, Martijn Strating, Iwan Hagedoorn, Gert Schoonbeek, Henk Veen, Niklas Hof en Kenny van de Sluis.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tevens is Popko Schuitema genomineerd voor clubheld van het jaar

Er kan vanaf nu op Popko Schuitema worden gestemd via https://www.clubheldvanhetjaar.nl/popko-schuitema.
Dus aan alle clubleden, jouw vrienden, familie en kennissen stem op Popko Schuitema.
Hoe meer stemmen, hoe meer kans op dat fantastische feest voor vv Staphorst.