Update Corona regels vv Staphorst 29 september 2020

29 september 2020 21:00

Na de persconferentie van maandag 28 september zijn er vernieuwde maatregelen
aangekondigd die direct in gaan. Het Coronavirus is bezig aan een opmars en dat vraagt ons
samen continue waakzaam te blijven en toetsen of onze protocollen nog voldoen.

Als bestuur hebben we besloten om met onmiddellijke per woensdag 30 september de bestaande afspraken verder aan te scherpen of te wijzigen en in lijn te brengen of houden met de regels die door onze overheid zijn bepaald. Aanvullend hebben we voor het gebruik van de kleedaccommodatie besloten de onderstaande protocollen in te stellen.

Het weer is de komende maanden een factor van betekenis en we vinden het belangrijk dat we iedereen een warme douche kunnen bieden nadat er gesport. Daarnaast brengen we ons protocol in lijn met de algemene regels die gesteld zijn door het NOC/NSF.

De volledige regels kan je hier op je gemak nalezenook heeft de website van de rijksoverheid een vraag & antwoordvoor het sporten opgesteld.

Wij vragen als bestuur om extra inzet van iedereen! In het bijzonder alle leden >18 jaar en de ouders van onze jeugdleden. Wij doen een dringend beroep op jullie eigen verantwoordelijkheid om te handelen conform de opgestelde regels! Spreek elkaar aan op gedrag en houding, deze regels zijn er niet voor niets. Jullie eigen gedrag is (mede) bepalend voor het succes. Net als op het veld moeten we deze klus samen klaren.

Algemeen:

• Blijf thuis als je een van de volgende klachten hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts (vanaf 38 graden).
  • Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals; neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak: dit geldt voor iedereen!
  • Houd 1,5 m afstand met personen van 18 jaar of ouder (uitzondering tijdens het sporten).
  • Vermijd drukte.
  • Was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na het bezoek aan onze voetbalvereniging.
  • Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.
  • Vermijd het aanraken van je gezicht.
  • Schud geen handen.
  • Direct na je sportactiviteit wordt er verwacht dat je ons sportpark weer verlaat.
  • Toeschouwers zijn vanaf 29 september 18.00 uur niet meer toegestaan. Dat geldt ook voor ouders die naar de verrichtingen van hun sportende kind willen kijken.

Kantine:

• Vanaf 29 september 18:00 uur is de sportkantine gesloten tot nader bericht.

Kleedaccommodatie: Onderstaand een aantal van de belangrijkste veranderingen, meer details in de uitwerkingen

• Alle leden kleden zich voor de trainingen en als het even kan voor de wedstrijden thuis om en zetten alleen een tas in de kleedkamer!
  • Volg de looproute naar de ingang van de kleedaccommodatie.
  • Onze kleedaccommodatie is alleen toegankelijk via de deur aan de zijde van veld 2. De toegangsdeur aan de kantinezijde zal de gehele dag op slot en dicht moeten blijven!
  • Ouders, toeschouwers en onbevoegden zijn niet toegestaan in de kleedaccommodatie.
  • JO19 en alle seniorenteams: maximaal 8 personenin de kleedkamer tegelijk aanwezig.

We kiezen ervoor om op wedstrijddagen ook onze gasten/bezoekende teams ruimte aan te bieden om zich aan te kleden en douchen. Dit is geen vanzelfsprekendheid in de regio. Een oproep aan leiders en trainers van bezoekende clubs uw spelers en toeschouwers van onze regels in kennis te stellen.

Voor alles geldt: Gezond verstand gebruiken staat voorop!

Lees hier de volledige protocollen door:

• Protocol Algemeen >> klik hier<<
  • Aanvullend protocol trainingsavonden >>klik hier<<
  • Aanvullend protocol wedstrijddagen (zaterdag) >> klik hier<<

Houdt er rekening mee dat we allemaal vrijwilliger zijn en gezond willen blijven! Heb je geen zin je aan te passen aan de gestelde regels, doe het dan voor de ander of blijf a.u.b. weg van ons sportpark. Bij herhaaldelijk handelen in strijd met onze protocollen behoudt het bestuur zich het recht voor om sancties uit te delen aan individuele personen of gehele teams! Laat jij het niet zover komen dat dit nodig is? Alleen samen houden we elkaar gezond en Corona buiten de deur.

IMG-20200929-WA0002.jpg

Het bestuur