Gewijzigde coronamaatregelen vanaf 15 februari

17 februari 2022 19:45

Op dinsdag 15 februari is er weer een persconferentie geweest en kregen we het goede nieuws dat we zeer binnenkort de coronaregels los mogen laten. Dit betekent dat we straks weer volop kunnen genieten van de voetbal op ons sportpark Het Noorderslag. De versoepelingen gaan in stappen, na 25 februari laten we alle maatregelen los. Onderstaand een overzicht van de geldende regels tot en met 25 februari:

Algemene richtlijnen

• Houd buiten het sporten om zoveel mogelijk 1,5 meter afstand, de 1,5 meter afstand is verplicht voor iedereen vanaf 18 jaar en ouder (dit geldt tot en met 18 februari).
  • Blijf met corona gerelateerde klachten thuis en laat je testen.
  • Ga direct naar huis als er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan (zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak) en laat je testen.
  • Neem de gebruikelijke veiligheids- en hygiëneregels voor iedereen in acht.

Binnen locaties

• De kleedkamers zijn open. Voor het betreden van de kleedkamers geldt dat iedereen van 18 jaar en ouder een geldig coronatoegangsbewijs moet laten zien (dit geldt tot en met 25 februari). Bij jonger dan 18 jaar zijn de kleedkamers vrij te betreden.
  • Voor alle binnen locaties op ons sportpark, zoals de kantine, bestuurskamer en toiletten, geldt dat iedereen van 18 jaar en ouder een geldig coronatoegangsbewijs moet laten zien (dit geldt tot en met 25 februari). Hierbij geldt een uitzondering voor mensen die functioneel aanwezig moeten zijn en voor vrijwilligers die op dat moment een taak hebben.
  • Voor iedereen van 13 jaar en ouder is het verplicht om een mondkapje te dragen op de binnen locaties (dit geldt tot en met 18 februari).

Tot 25 februari is er dus voor het betreden van de kantine, de toiletten en de kleedkamer nog wel een coronatoegangsbewijs nodig. De daarbij geldende 1,5 meter, het mondkapje bij rondlopen en een vaste zitplaats komen per 18 februari te vervallen. Op vrijdag 25 februari nemen we afscheid van de laatste maatregelen. Het coronatoegangsbewijs hoeft dan niet meer getoond te worden bij het betreden van de binnen locaties. Ook vervallen alle beperkingen op de openingstijden.

Wedstrijden/trainen

• De competitie wordt hervat. Onderlinge wedstrijden en wedstrijden tegen andere clubs zijn toegestaan.
  • Er geldt geen eindtijd voor de wedstrijden/trainingen.
  • Er geldt geen maximale groepsgrootte tijdens het sporten.
  • Publiek is zowel bij wedstrijden als trainingen welkom.

We zijn blij met dit nieuwe vooruitzicht en hopen dat dit de laatste corona-update is geweest. We gaan weer volop genieten van de competitie en kijken er naar uit om onze supporters weer te verwelkomen op sportpark Het Noorderslag. Neem je eigen verantwoordelijk bij het aanhouden van de algemene richtlijnen. #samensterk

Bestuur vv Staphorst