VoorbeschouwingOosterveens Olie toernooi

3 augustus 2015 18:15

Na de gebruikelijke trainingen, barst zaterdag de voorbereiding officieel los voor het vlaggenschip van Staphorst.

Door Johan Post

Voor eigen publiek is de brigade van Jan van Raalte gastheer op het Oosterveen’s Olie Toernooi.
De organisatie is er weer in geslaagd om een sterk deelnemersveld naar Staphorst toe te halen. Naast de thuisspelende formatie geven ONS BOSO Sneek,
Achilles 1894 en MSC Meppel eveneens acte de présence. In vier wedstrijddagen wordt het toernooi afgewerkt. Zaterdag zal men een aanvang nemen en komen voorgenoemde ploegen allemaal binnen de lijnen.

Voordat de grote mannen de wei in komen, spelen de D1 pupillen van Staphorst en Achilles 1894 tegen elkaar. Deze kraker zal om 10.30 uur beginnen. Ook deze toppers verdienen het om voor veel publiek hun kunsten te vertonen.

Als openingwedstrijd staat Staphorst - Achilles 1894 op het programma. De wedstrijd die om 14.00 uur begint staat onder leiding van scheidsrechter Maurice Paarhuis uit Ommen. Samen met zijn assistenten de heren Bert Esselbrugge en Henk Kuiers, beiden uit Meppel, zal het trio de wedstrijd tot een goed einde moeten brengen.

Twee uur later ( 16.00 uur ) zullen MSC Meppel en ONS BOSO Sneek met elkaar de degens kruisen. Dit onderonsje staat onder leiding van arbiter Eric ten Brake. De leidsman uit Dedemsvaart wordt daarbij geassisteerd door de heren Gerco Zandink en Henk Jan Ribberink uit respectievelijk Hasselt en Meppel. De weersverwachtingen zijn positief, dus de organisatie hoopt dat vele toeschouwers de moeite zullen nemen om aanwezig te zullen zijn op Sportpark Het Noorderslag.

Naast het sportieve gedeelte zijn er deze keer twee doelen die extra aandacht vragen.
Deze keer zijn dat; Spieren Voor Spieren en het Jeugdsport Fonds. We bevelen deze twee doelen van harte aan en hopen na afloop van het toernooi dat beiden een mooi bedrag tegemoet mogen zien. Supporters die een entreekaartje willen kopen, de toegangsprijzen zijn als volgt;

Entree aan de kassa
Doordeweeks jeugdkaart < 13 jaar 1,00 euro
Zaterdag jeugdkaart        < 13 jaar 2,00 euro
Doordeweeks senioren                   3,50 euro
Zaterdag senioren                          5,00 euro
Passe-partout                               15,00 euro

Kortom, het wordt voor de organisatie weer een prachtige uitdaging om de aftrap van het Oosterveen’s Olie Toernooi goed te beginnen. Rest mij om een ieder een heerlijke zaterdag middag toe te wensen, waarbij naast de sportieve eer en de twee goede doelen, sportiviteit hoog in het vaandel mag staan.

Voor verdere info zie de speciale website voor het Oosterveens Olie toernooi >>naar de site