We waren groen als gras

6 augustus 2015 12:45

“We waren groen als gras
Groen als gras
We waren groen als gras
Dat pas gemaaid was
Groen als gras”

Ik had eigenlijk willen zeggen dat we er als vereniging geen gras over laten groeien en weet je wat, dat is in dit geval eigenlijk ook zo. De hoop was er om vooruit te(blijven) lopen op de planning en het gras in de weken 31/32 al te zaaien, maar zoals menigeen waarschijnlijk al heeft gezien is er dus nog geen sprake van groeiend gras. Laat staan van gras “dat pas gemaaid was”.

Maar betekent dat nu dat we achter liggen op schema? Nee, we liepen juist voor en daar hebben we dan ook even van kunnen genieten. Heel even. In de voorgaande weken regende het op sommige momenten niet bepaald zonnestralen waardoor de velden niet eerder konden worden geëgaliseerd en er dus ook niet ingezaaid kon worden. Het inzaaien en bemesten staat nu conform planning gepland voor de weken 32 en 33. De aannemer is tot week 34 bezig met de klus en wij gaan vervolgens zo spoedig mogelijk over tot het beregenen van de velden 2, 3 en 4. Daarmee lopen we weer op schema.

Uiteindelijk willen we natuurlijk weer gaan genieten en dus voorlopen op schema, daarbij is de hoop
dus juist nu weer gevestigd op de regen en de zonnestralen om te zorgen voor een snellere groei van het gras. Ik heb de afgelopen weken al een paar keer gekeken alsof ik het gras zag groeien. Maar zo moet ik niet te vaak kijken, want dat maakt mij er niet mooier op.

Inmiddels zijn de velden 6 en 100 uitgezet, belijnd (door onze vrijwilligers) en zijn op veld 6 de vaste doelen al geplaatst. De vaste doelen zullen ook spoedig worden geplaatst op veld 100. Ik moet zeggen dat de velden 6 en 100 er prima bij liggen en dat moeten we uiteraard ook zo houden. Van latere zorg, maar uiteindelijk ook belangrijk, is het terug plaatsen van de dug outs en de lichtmasten aansluiten.

Voor zover de planning van de werkzaamheden. Een veel gestelde vraag is hoe de planning/indeling van de teams eruit gaat zien voor wat betreft de training en wedstrijden. Ons wedstrijdsecretariaat is drukdoende met de indelingen en planning van de training en wedstrijden. Dit zit in de afrondende fase waarbij de verwachting is dat de trainingsindeling eind deze, begin volgende week beschikbaar zal zijn. Naar het nu lijkt kunnen de trainingen gewoon allemaal afgewerkt worden op ons eigen sportpark.
Ook de wedstrijden kunnen bijna allemaal op het eigen sportpark af worden gewerkt. Wellicht dat er enkele wedstrijden bij een buurtvereniging gespeeld moeten worden, maar dit zullen we uiteraard evenredig verdelen over de verschillende teams. Hierdoor zal dit aantal wedstrijden per team minimaal zijn.

Ik begon deze blog met de tekst van de titelsong van de serie (en later films) All Stars en dat is zo’n nummer wat mij elke zomer sterkt in het plezier om het seizoen weer te beginnen. Eerst zonder velden 2, 3 en 4, maar dat maakt het plezier om te beginnen nog niet minder…

“Zaterdag was de mooiste dag van week
En je wist als je naar je vriendjes keek

Hier gaan ze heel wat beleven”.