Alle B-junioren vv Staphorst geslaagd

28 november 2014 20:30

Vanaf 1 januari 2015 moeten alle tweedejaars B-junioren het spelregelbewijs hebben gehaald.
vv Staphorst is met al haar tweedejaars B-junioren aan de slag gegaan en afgelopen week is iedereen geslaagd voor het examen.

Benny Miggels, scheidsrechter bij vv Staphorst, is met de groep vijftien tweedejaars B-junioren op de club aan het werk gegaan.

Eerst de regels doornemen, uitleggen en bespreken.
Op de site van Voetbalmasterz staan alle regels met ondersteuning van filmpjes, tekeningen en foto’s.
Vervolgens zijn de jongens en meiden zelf aan de slag gegaan. De inlogcodes zijn geactiveerd en Benny maakte de spelers wegwijs op de site.

Om de jeugdspelers te stimuleren had vv Staphorst een prijs uitgeloofd voor de speler die als eerste zijn/haar spelregelbewijs haalde.

Al in dezelfde nacht had iemand zijn examen gedaan en mocht als beloning mee naar een wedstrijd van PEC Zwolle.
De weken erna zijn de spelers zelf op onderzoek uitgegaan op de site.
Verschillende spelers die toch nog moeite hadden met de inhoud van sommige vragen hebben ondersteuning gekregen van Benny.

Vooral het onderdeel directe/indirecte vrije trap bleek soms lastig. Afgelopen week was duidelijk dat al zijn spelers zijn geslaagd.
Het heeft best even wat inspanning gekost, geeft hij toe.Met name het stuk bewustwording bij de spelers zelf. ,,Als club zien wij het belang zeker. Het is een enorme stap voorwaarts in de bewustwording van de spelers. En ook respect voor de beslissing van de scheidsrechter. Het is soms moeilijk als scheidsrechter goed te zien wat er precies is gebeurd en in een split second een beslissing te nemen. Dat hebben de spelers nu ook ervaren.”

Benny Miggels is naast scheidsrechter bij vv Staphorst ook voorzitter van de COVS groep Meppel.

Als er clubvertegenwoordigers zijn die meer willen weten of ervaringen willen horen, kunnen ze contact opnemen via: [email protected]