Toestand van de velden

18 november 2015 19:30

Inmiddels zijn wij een stuk verder en is er tijd over heen gegaan voor wat betreft de "groei" van de velden. Het is natuurlijk niemand ontgaan dat de te renoveren velden er redelijk bij liggen, maar dat er aan de andere kant wel een aantal punten van zorg zijn.

Zo zijn er allereerst de velden 2, 3 en 4 welke in renovatie liggen. Veld 4 lijkt hier goed uit te komen en na de winterstop bruikbaar, wel is dit met een slag om de arm. Voor wat betreft velden 2 en 3 gaat het qua gras redelijk goed, maar daar baart het zorgen dat er teveel water blijft staan en dus de drainage niet goed lijkt te werken.

Naast de te renoveren velden zijn er nog de velden 5, 6 en 9 (voorheen veld 100) welke het inmiddels zwaar te verduren hebben qua weer en belasting. Veld 9 is op een enkele training na eigenlijk niet meer te gebruiken. Velden 5 en met name 6 lopen qua gebruik op het einde van hun latijn en zijn toe aan de winterstop.

Wij zijn ons er wel degelijk van bewust dat de velden op dit moment onze leden tekort doen qua trainingsuren en in mindere mate aan wedstrijduren. Over deze punten zijn wij in gesprek met de gemeente (opdrachtgever), Vos Ruinerwold (aannemer) om te zorgen dat we na de winterstop weer kunnen voldoen aan de trainingsuren en wedstrijduren. Op korte termijn zal het bestuur wederom het gesprek aangaan met de betrokken partijen en sturen op een oplossing.

Tot aan de winterstop zal er in ieder geval door ons wedstrijdsecretariaat, de onderhoudsploeg en andere betrokken vrijwilligers geprobeerd worden zoveel mogelijk trainingsuren en wedstrijduren te realiseren. Hetzij via hulp van buurtverenigingen, sporthallen en andere mogelijke manieren. Mocht je hier op één of andere manier aan kunnen bijdragen, dan horen we dat uiteraard graag van een ieder.

Met vriendelijk groet,

Het bestuur.