Staphorst hoopt op stunt tegen koploper Harkemase Boys

10 december 2014 11:30

Aanstaande zaterdag is het alweer de laatste speelronde voor de winterstop. Hiermee zal de competitie in de hoofdklasse C precies op de helft van de competitie zijn gekomen.

door Johan Post

Waren de verwachtingen vooraf dat Staphorst bovenin zou gaan meedraaien, na 12 duels is van deze doelstelling niets terecht gekomen. Bij de club is men er echter van overtuigd dat het uiteindelijk goed zal komen! Daar waar elders de trainer zou worden weggestuurd, heerst er bij Staphorst een haast serene rust en heeft men meer dan terecht het volste vertrouwen in Jan van Raalte! Ook volgend seizoen zal Jan zijn kennis overbrengen aan de spelersgroep. Als de groep weer op volle sterkte is, dan is de stellige overtuiging, dat de weg omhoog zal worden gevonden. Geen enkele reden tot paniek dus en dat siert de beleidsbepalers van de geel blauwen!

In wedstrijdronde 13 mag de ploeg van Jan van Raalte het opnemen tegen de ijzersterke Boys uit Harkema. Na een moeizame start heeft de brigade van trainer Jan Vlap zich toch weten te herpakken en doen voorlopig volop mee voor de prijzen. Opvallend genoeg weten onze Friese vrienden uit meer punten te halen dan op eigen veld. Vorige week deed Harkemase Boys uitstekende zaken door op de eigen Bosk lijstaanvoerder DVS’33 Ermelo met een 4 - 2 nederlaag huiswaarts te sturen. Hierdoor is het tot groot plezier van de fanatieke aanhang helemaal terug in de race en ligt de ploeg weer op koers voor de titel.

Staphorst speelde vorige week op Urk tegen de gelijknamige voetbaltrots. Na 90 minuten stond de stand van 2 - 2 op het scorebord. Leek het er aanvankelijk nog op dat Staphorst wederom aan het kortste eind zou trekken, diep in blessuretijd viel de gelijkmaker alsnog. Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat Staphorst daar de hulp van de Urker doelman voor nodig had. Over 90 minuten gezien was deze uitslag terecht te noemen.

De gastheren hunkeren naar een driepunter! Het zou daarom fantastisch zijn om dat in de laatste competitiewedstrijd van 2014, voor eigen publiek te realiseren. Datzelfde publiek roepen we bij dezen op om de ploeg hartstochtelijk te ondersteunen.

Scheidsrechter van dienst is de alom bekende Roelof Luinge. Samen met zijn assistenten zal de inwoner van Bussum het geheel in goede banen moeten leiden.

In de laatste speelronde van het jaar 2014 zijn er zowel boven als onderin de ranglijst spectaculaire wedstrijden te verwachten. In Assen de topper tussen ACV en Excelsior’31. Terwijl in Ermelo de beladen derby tussen DVS’33 Ermelo en VVOG uit Harderwijk zal worden gespeeld. Onderin eveneens de nodige belangen. Wat te denken van Drachtster Boys en AZSV. Ook in Wezep een derby. Op Sportpark Mulderssingel de wedstrijd tussen WHC en WVF. Toch zal de meeste in het oog springende wedstrijd in Emmeloord gaan plaatsvinden. Sportpark het Ervenbos zal bol staan van de spanning bij de kraker tussen Flevo Boys en Urk. Beide ploegen zijn tot het bot gemotiveerd. Kortom een fantastische afsluiting van de eerste helft van de competitie!

Rest mij om alle supporters een heerlijke en sportieve voetbalmiddag toe te wense