B2, team met de meeste groei van de 1e seizoenshelft

10 december 2014 15:00

Trainer Michel de Weert kan zeer tevreden terugblikken op de 1e seizoenshelft van de B2. ‘We hebben keihard gewerkt, met een goede 2e plek als resultaat.’

Het seizoen ging van start met een 3-5 nederlaag tegen ‘d Olde Veste, maar vrijwel direct daarna pakten de boys het heel erg goed op. Na de eerste nederlaag bleef de B2 maar liefst 10 wedstrijden ongeslagen. Een prestatie die geen enkel ander team heeft geëvenaard tijden de 1e seizoenshelft.

Het succes van dit team heeft voornamelijk te maken met inzet, heel veel inzet. ‘Op de trainingen spatten de vonken er geregeld vanaf, dat zien we terug in de wedstrijden.’ Na de eerste wedstrijd deed trainer de Weert enkele omzettingen, waarna het eigenlijk steeds beter begon te lopen. ‘Eigenlijk hebben we het de eerste en de laatste week laten liggen. Het verlies tegen ‘d Olde Veste en gelijkspel tegen SVN’69 waren zonde, daar hebben we het kampioenschap verspeeld.’

Toch mag de B2 trots op zichzelf zijn, en zeer tevreden met de 2e plek op de ranglijst. Buiten deze mooie eindklassering, wordt er gewoon goed gevoetbald. Afwisselend keepen Sander de Weert en Jordy Slager twee wedstrijden, twee zeer betrouwbare keepers die samen zeker punten hebben gepakt. De verdediging staat als een huis, houdt zich goed aan de afspraken en kan zo af en toe aanvallend ook iets extra’s brengen. Het middenveld werkt zich een slag in de rondte, en de aanval is vooral op snelheid gevaarlijk.

Complimenten voor de ontwikkelingen bij de B2! Supporters, vrijwilligers en jeugdspelers: komt ook de tweede seizoenshelft bij de B2 kijken om dit team weer aan te moedigen!