Topklasse volgend seizoen verder als Derde divisie

5 maart 2016 13:30

De Topklasse zaterdag en de Topklasse zondag heten vanaf volgend seizoen de Derde divisie. Er komt geen regionale indeling van de Derde divisie, maar een za-/zo-indeling!

De zogenaamde voetbalpiramide in Nederland bestaat vanaf volgend seizoen uit de Eredivisie, de Eerste divisie (Jupiler League), de Tweede divisie, twee Derde divisies en vier Hoofdklassen. Tussen al deze competities is er een promotie- en degradatieregeling, waardoor het voor het eerst sinds de start van het betaald voetbal in 1954 mogelijk wordt om als profclub te degraderen naar het amateurvoetbal. Ook de beloftenteams van de profclubs krijgen de mogelijkheid om mee te spelen in de voetbalpiramide.