Staphorst A1 kampioen en promoveert naar de hoofdklasse

17 mei 2016 12:15

Ons vlaggenschip bij de jeugd is al een aantal weken kampioen. Door allerlei omstandigheden en de vakanties is er op de site nog geen aandacht aan besteed. Vandaar dat ik het maar even doe.

Ze hebben het kampioenschap op gepaste wijze gevierd. (dit past ook bij dit team) Frank van Leeuwen met zijn staff kreeg dit seizoen als opdracht: promoveren naar de hoofdklasse zodat we langzamerhand weer wat meer aansluiting krijgen met het (hoge) nivo van de senioren. Na een flitsende start werd de eerste periode met 22 punten gepakt. Daarna kwam de periode waarin niet of nauwelijks werd getraind en dat zag je direct terug in de resultaten. De derde periode was weer bijna ouderwets. Zodat tijdens de wedstrijd in Oudemirdum tegen NOK (wat een afstand!) onder toeziend oog van Marcel Kiekebos en ondergetekende het kampioenschap werd gehaald en gevierd. 50 punten uit 22 wedstrijden, veel blessures of afzeggingen, ondersteuning vanuit de B junioren, zomaar een aantal zaken waar we dit jaar mee te maken hadden en dan toch dit resultaat. Nogmaals iedereen die bij dit team betrokken was gefeliciteerd en volgend jaar heel veel succes in de hoofdklasse en ik verwacht wederom een plaatsje bij de bovenste plaatsen.

Eddy Kuik
HJO vv Staphorst