EXTRA VOORVERKOOP TONEEL VOOR LEDEN

19 december 2016 13:00

Beste leden van VVS, leden van de supportersclub en vrijwilligers,

Daar we een aantal meldingen hebben gekregen dat mensen afgelopen donderdag niet in de gelegenheid waren om kaarten te kopen voor het toneel, hebben we een extra voorverkoop gepland.

Deze zal plaatsvinden op donderdag 22 december a.s. van 19.00 tot 20.30 uur in de kantine van vv Staphorst.

Omdat er afgelopen week nogal verwarring ontstond over de prijs van de extra kaarten, zullen we proberen om het wat duidelijker uit te leggen.
Per lid kun je 1 kaart kopen voor €7,50. Voor vrienden of familie die geen lid zijn maar waar je wel samen mee naar het toneel wilt, kun je maximaal 3 kaarten extra kopen voor €9,00 per stuk.

Al redelijk snel na de zeven succesvolle optredens van vorig seizoen zijn we weer begonnen met het lezen van nieuwe toneelstukken. Uiteindelijk hebben we gekozen voor het toneelstuk “EEN DOCHTER OM TE SMOKKEN”. Het is een hilarisch blijspel in drie bedrijven, geschreven door Franz Streichner en in het dialect bewerkt door Ben ten Velde. De hoofdpersoon in het stuk heeft zijn vrouw wijsgemaakt dat hij ergens op de wereld nog een dochter heeft die hij elke maand geld stuurt. Zijn vrouw wil als verrassing deze dochter uitnodigen ter ere van de vijftigste verjaardag van haar man. Als deze dochter in werkelijkheid ook komt, wat geen mens voor mogelijk houdt, ontstaan de hilarische taferelen die op de lachspieren zullen werken. Alle negen mensen die vorig seizoen meededen, zijn nu ook weer van de partij.

Op 12 september vond de eerste repetitie plaats en vanaf dat moment komen we elke maandagavond bijeen in de voetbalkantine om te oefenen waarbij plezier voor onszelf ook heel belangrijk is. We lachen er behoorlijk wat aan af tijdens de repetities vanwege de komische situaties. Natuurlijk gaat het niet altijd zo gemakkelijk als het lijkt, want er moet veel tijd geïnvesteerd worden in het leren van de tekst en dat moet natuurlijk thuis gebeuren.

KAARTVERKOOP

De entreeprijs voor leden is, zoals in voorafgaande jaren, 7,50 euro (INCLUSIEF KOP KOFFIE). Voor niet-leden bedraagt de entree ook weer 9 euro (INCLUSIEF KOP KOFFIE). In tegenstelling tot eerder mogen de leden met de goedkopere entreekaart zelf bepalen wanneer ze naar een voorstelling gaan en zijn ze niet meer verplicht om de eerste avond te bezoeken. Dit was altijd de traditionele feestavond. Het bestuur van de supportersclub zou het erg fijn vinden wanneer deze traditie zoveel mogelijk gehandhaafd blijft, maar omdat niet alle leden op deze avond kunnen, is besloten het op deze manier te doen.

Na de verkoop van de kaartjes voor leden op 15 december in de kantine wordt de rest van de toegangsbewijzen op drie andere verkooppunten aangeboden. Dat zijn “Zaal Spoorzicht”, “Slagerij Buitenhuis” en “Verscentrum Bergerslag”. Omdat het van half december tot kerst een heel drukke periode is voor deze drie zaken, is besloten de kaartverkoop via deze drie adressen te starten in begin januari. Deze kaarten kosten dus voor iedereen 9 euro (inclusief kop koffie).

DATA VAN DE TONEELVOORSTELLINGEN.

Op de website van de VV Staphorst staan bij de agenda ook al de verschillen data vermeld waarop de voorstellingen zullen plaatsvinden. Voorlopig zijn er zeven voorstellingen gepland waarvan één voor de sponsors. Mocht de vraag naar kaarten erg groot zijn, dan hebben we nog een optie voor een achtste avond. De data zijn de volgende: vrijdag 27 januari, zaterdag 28 januari, woensdag 1 februari, vrijdag 3 februari, zaterdag 4 februari, vrijdag 10 februari en 11 februari ( sponsoravond).

Eventuele optie is woensdag 8 februari. Plaats van handeling: “ZAAL SPOORZICHT”.

Als toneelgroep gaan we ervanuit dat deze informatie voorlopig voldoende is. We zullen zeker nog eens van ons laten horen. We hopen dat jullie weer in grote getale kaartjes zullen kopen en zullen genieten van een mooi toneelstuk.

Zegt het voort!!!.....................................