Staphorst JO17-1 Kampioen

30 april 2017 13:00

Gisteren moest het dan gebeuren de kampioenswedstrijd van Staphorst JO17-1 tegen Olde Veste de nummer 2 in de competitie stond op het programma.

Het team onder leiding van Allard Kuik en Harmjan Drost was compleet en was super gemotiveerd om hier vandaag de titel binnen te slepen en niets aan het toeval over te laten want het draaiboek voor het kampioensfeest was al in kannen en kruiken.
Ook Olde Veste kon nog kampioen worden maar dan moest er vandaag wel gewonnen worden van Staphorst dus dat er van beide kanten wat op het spel stond was dan ook vanaf het begin van de wedstrijd te zien.
Staphorst liet Olde Veste komen en loerde zelf op de counter maar de verdediging stond zoals het hele seizoen al als een huis en de thuisploeg kwam er niet doorheen, aan de andere kant werden er een paar spelde prikjes uitgedeeld maar van mooi voetbal was geen sprake in het begin van de wedstrijd de zenuwen speelden zeker een rol.
Naarmate de wedstrijd vorderde nam Staphorst het initiatief over en werd de strijd op het middenveld gewonnen met een paar goeie uitbraken maar nog geen uitgespeelde kansen.
In de 39e minuut kon er dan toch gejuicht worden via een vlijmscherpe counter prikte Jasper Huizing de 0-1 binnen, een mooie opsteker zo vlak voor de rust.
In de 2e helft moest Olde Veste dus komen want er moest sowieso nog 2 keer gescoord worden om in het spoor van Staphorst te blijven dus de Geel Blauwen konden afwachten,  maar Olde Veste was niet bij machte om gevaar te stichten, via een corner in de 62e minuut kopte Jerrit Hutten beheerst de 0-2 tegen de touwen en was de wedstrijd gespeeld.
Olde Veste gooide vanaf dat moment alles op de aanval maar keeper Danny Trompetter hield zijn doel met een paar knappe reddingen schoon en werd later uitgeroepen tot man off the match.
De wedstrijd werd daarna beheerst uitgespeeld en de kurken konden van de fles.
HJO Harry Goos mocht na de wedstrijd de schaal uitreiken en sprak de jongens toe dat het de terechte kampioen was, misschien niet altijd met mooi voetbal maar wel met veel strijd en passie.
S ´avonds was er een etentje georganiseerd bij de sponsor Roelof Tippe Dienstverlening,en daarna werd het feest tot in de late uurtjes door gevierd bij de plaatselijke horeca.